МЕЂУ ИЗМЕЂУ

НАЛЕПНИЦЕ И ДЕБЉИНА

НАЛЕПНИЦЕ И ДЕБЉИНА

Чилеанци су одлучили да се боре против прекомерне гојазности. У сваком супермаркету разноврсна храна има осмоугаоне црне налепнице. Тако су означени нездрави производи, јер садрже много шећера, соли или засићених масноћа. Корак даље била је забрана продаје у школама, а на радију и телевизији се непрестано врте слична упозорења.

Бројне компаније су морале да се томе повинују, а  „Фереро”, произвођач „нутеле”, покушао је судским путем да ублажи мере чилеанских власти, али без успеха. И пре него што су нови прописи ступили на снагу, петина произвођача је сама смањила количину соли, шећера, масноћа и калорија у својим производима.

У Латинској Америци и на Kарибима, иначе, готово 60 одсто становника је дебело. Предњаче Бахами (69), Мексико (64) и Чиле (63). Забрињавајућа гојазност није заобишла ни најмалађе: 44,5 процената чилеанске деце има вишак телесне тежине.

О аутору

Станко Стојиљковић

Оставите коментар