EKSPLOZIJA INTELIGENCIJE

RUSKA MISAO VOZI AUTO

Probna vožnja (Vikipedija)

Upravljanje neuromobilom predstavlja složen i zahtevan naučno-tehnički zadatak koji je poveren istraživačima Naučno-istraživačkog instituta Lobačevskog iz Moskve.

Na projektu izrade prvog ruskog automobila kojim će upravljati ljudske misli radi Vasilij Mironov, istraživač i rukovodilac laboratorije inteligentnih biomehatronih tehnologija Naučno-istraživačkog instituta Lobačevskog. Maketa automobila biće zvanično predstavljena javnosti na sajmu u Moskvi 13. decembra.

Upravljanje neuromobilom predstavlja složen i zahtevan naučno-tehnički zadatak i tek predstoji njegovo praktično rešavanje. Ono će biti podeljeno u dva segmenta.

„U okviru našeg projekta biće
predstavljeno potpuno novo,
originalno rešenje koje integriše
napredna tehnička rešenja”.
(Vasilij Mironovo)

„Jedan od segmenata će biti monitoring stanja na putu, a drugi će utvrđivati stanje osobe koja upravlja vozilom posredstvom sistema koji registruje moždanu aktivnost. Upravo taj drugi segment je zadužen i za ,prenos`, odnosno ,prevod` mentalnih komandi korisnika u signale za odgovarajuće sisteme prevoznog sredstva”, objašnjava Mironov za „Sputnjik”.

Ruski neuromobil (Sputnjik)

Važno je naglasiti da bi to vozilo najpre moglo da bude od koristi osobama koje imaju poteškoća u kretanju. Naš sagovornik dodaje da postoje i određeni rizici u vezi sa celim tim procesom. Deo rizika je povezan sa spoljnom sredinom poput neke nepredviđene situacije ili nesreće na putu izazvane učešćem drugih učesnika u saobraćaju.

„Osim toga, ti rizici mogu biti povezani i sa meteorološkim uslovima koji bi mogli da otežavaju rad senzora. Taj segment će biti izučavan u laboratoriji uz upotrebu kompjuterske simulacije, ali i modeliranjem u realnosti, na poligonu”, ističe Mironov.

Na pitanje koje bi bile prednosti tog vozila u odnosu na neka slična postojeća vozila, inostrane proizvodnje, ruski konstruktor objašnjava:

„U ovom trenutku poznato nam je da postoji nekoliko modela prevoznih sredstava tog tipa koja se prave u drugim državama. Ono što je karakteristično za te modele jeste upotreba standardnih rešenja i sistema. Pažnja se poklanja konstruktorskim rešenjima koja su više put ka sajmu automobila, nego što predstavljaju neku konkretnu novost.U okviru našeg projekta biće predstavljeno potpuno novo, originalno rešenje koje integriše napredna tehnička rešenja.”

Naš sagovornik dodaje da je u ovoj fazi realizacije projekta teško i nezahvalno govoriti da li postoje planovi za izlazak na strana tržišta i da je sad prvenstveni zadatak da se proizvod finalizira i da uspešno startuje na ruskom tržištu.

(Izvor Sputnjik)

O autoru

Stanko Stojiljković

Ostavite komentar