ЛЕСТВИЦЕ ЖИВОТА

КАФА ЗА МАЊАК КИЛОГРАМА

CC0 Pixabay

Група енглеских научника истраживањем је доказала да људи који пију више кафе, имају мање проблема с вишком масног ткива и претераном телесном тежином…

Научници на челу с др Лијем Смитом с енглеског Универзитета Anglia Ruskin истражили су везу између конзумације кафе и телесне тежине код жена и мушкараца, а резултати су показали значајну повезаност између веће конзумације овог напитка и смањења гојазности.

Истраживање је упоредило податке из Националне анкете о здрављу и исхрани америчког Центра за контролу и превенцију болести с бројем шоља кафе које испитаници попију на дан, а у обзир су узели и укупни проценат масног ткива и стомачне масне наслаге. Према резултатима истраживања, жене које су пиле две или три шоље кафе на дан имале су мању укупну телесну масу и нижи проценат масног ткива од жена које су пиле мање кафе.

Резултати су били исти без обзира да ли су испитаници конзумирали кафу с кофеином или без. Истраживање тако упућује да би могућа биоактивна једињења у кафи и чају могла да олакшају разградњу масти у телу и с временом смање складиштење масног ткива.

Жене између 20. и 44. године које су пиле две или три шоље кафе дневно, имале су најниже забележене вредности масног ткива и то за 3,4 посто ниже од жена које уопште нису пиле кафу. С друге стране, код жена старих између 45 и 59 година које су пиле четири или више шоља кафе на дан, забележен је укупни проценат масног ткива за 4,1 посто нижи него код жена које не пију овај напитак.

(CC0 Pixabay)

Међутим, код мушкараца је та повезаност била мање изражена. Мушкарци између 20. и 44. године, који су пили две или три шоље кафе дневно, забележили су укупни проценат масног ткива нижи за 1,3 посто, ако и мање стомачних масних наслага за 1,8 посто. Да ли помаже ако пијете више кафе?

Резултати су били исти без обзира да ли су испитаници конзумирали кафу с кофеином или без. Истраживање тако упућује да би могућа биоактивна једињења у кафи и чају могла да олакшају разградњу масти у телу и с временом смање складиштење масног ткива, преноси 24сата.хр. Према речима др Смита, кафа би могла да се сматра корисним оружјем у борби против вишка телесне тежине.

„Kафа или њени ефикасни састојци могли би да се уклопе у стратегију здраве исхране како би се смањио терет хроничних болести повезан с епидемијом гојазности”, казао је др Ли Смит. Чао Цао, научни саветник из Центра за људску исхрану Медицинског факултета Универзитета у Вашингтону, истиче и важност стратегије здраве исхране, за разлику од усредсређивања на један прехрамбени производ.

„У борби против гојазности треба бити физички активан, проводити мање времена седећи, хранити се здравије и пити кафу с мање шећера како би се смањила телесна тежина”.

„Подстичемо људе да додају кафу на своје јеловнике, али и другу здраву храну. Ипак, мора да прође одређени временски период како би се видели резултати утицаја који исхрана има на физичко здравље. Не желимо да неко попије литре кафе у једном дану како би смршао, јер у обзир треба узети и друге чиниоце исхране попут шећера и млека у кафи. У борби против гојазности треба бити физички активан, проводити мање времена седећи, хранити се здравије и пити кафу с мање шећера како би се смањила телесна тежина” објаснио је Цао.

Уз то што је истраживање показало да кафа има кључну улогу у борби против вишка телесне тежине, научници су сагласни да би управо овај, многима омиљени црни напитак, могао успешно да се уклопи у стратегију здраве исхране за смањење хроничних болести повезаних с гојазношћу.

(Извор Б91)

О аутору

Stanko

Оставите коментар