МЕЂУ ИЗМЕЂУ

И ЛАЖНИ СМЕХ КОРИСТАН

Shutterstock

Shutterstock

Често се каже да је смех најбољи лек, а у просеку људи се смеју 17 пута дневно.

„Физички чин смејања, пумпање дијафрагме да би се избацио ваздух из плућа, покреће ендорфин у мозгу, каже Робин Дунбар, професор емеритус еволуциое психологије на Универзитету Оксфорд и додаје: „Ендорфини вас чине опуштенима, срећнима и смањују утицај кортизола, хормона стреса. Ендорфини такође помажу у ослобађању азотног оксида, хемикалије која помаже да се опусте напети мишићи, појачавајући ефекте против стреса. Азотни оксиди, такође, шири крвне судове, што може допринети појашњењу разлога зашто смех снижава крвни притисак, преноси Индекс.хр.

Да ли и лажни смех може да помогне? Иако природни, спонтани смех има најснажнији утицај, постоје докази да чак и лажни смех може да смањи нашу подложност стресу. „Kад користите мишиће лица укључене у смех, то шаље повратну информацију мозгу, који затим ослобађа хемијске гласнике, као што је серотонин, који побољшавају наше расположење, објашњава др Натали ван дер Вал, ванредна професорка са Технолошког универзитета Делфт у Холандији и стручњак за когнитивну и социјалну психологију.

Преглед студија о терапији смехом, објављен у часопису Social Science and Medicine 2019. године, открио је да је 18 од 19 показало јасан позитиван утицај такве терапије на људе под стресом. Наиме, није потребно чак ни превише времена да резултати наступе: студија истраживача из Немачке и Kанаде из 2021. показала је да чак и само једна 30-минутна сеанса терапије смехом може да смањи ниво кортизола. Др Ван дер Вал каже да би требало да покушате да пронађете нешто што ће вас насмејати на минут, два у току дана и претворите то у дневни ритуал, попут прања зуба. Што вам то више постане навика, то ће вам постати лакше.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар