ЛЕСТВИЦЕ ЖИВОТА

ЈЕДЕТЕ, А НЕ СТАРИТЕ

Profimedia

Права храна за наше тело чини много више од самог одржавања жељене линије и пружања осећаја ситости, а ако сте међу многима који трагају за неким провереним и делотворним извором младости, обратите већу пажњу на оно што у себе уносите.

Ево које би намирнице у борби с годинама требало чешће да се појављују на менију:

1. Батат – слатки кромпир

Студија из часописа Journal Evolution and Human Behaviour каже да исхрана богата воћем и поврћем, кожи враћа здрав младалачки сјај. Истраживачи су открили и да људи који свакодневно једу црвено и наранџасто воће и поврће имају лепши тен од оних који га нису конзумирали тако често.

Нема баш много намирница богатих каротеном – који се у телу претвара у А витамин – али оптималну количину можете добити из слатког батата који с кором садржи чак 156 посто препорученог дневног уноса.

Претпоставља се да су разлог томе каротеноиди, једињења која помажу у борби против разних болести, а која црвеном и наранџастом воћу и поврћу дају боју. Но, нема баш много намирница богатих каротеном – који се у телу претвара у А витамин – али оптималну количину можете добити из слатког батата који с кором садржи чак 156 посто препорученог дневног уноса.

2. Маслац од бадема

Бадеми су намирнице које имају широк спектар хранљивих састојака – укључујући протеине и здраве масти – што их чини идеалним за очување здравља и снаге косе, а у томе помаже и Е витамин с којим ови орашасти плодови обилују.

Једно осмомесечно испитивање је показало да мушкарцима који добијају довољно Е витамина коса расте брже и здравија је, а пола препорученог дневног уноса можете добити из само једне порције (две кашике) бадемовог маслаца.


(Profimedia)

3. Хидролизовани колаген

Иако постоје намирнице које подржавају природно стварање колагена у телу, студије показују да узимање додатака колагена посебно добро делује на изглед коже.

Студија објављена у часопису Skin Pharmacology and Physiology открила је тако да су они који су једном дневно узимали хидролизовани колаген имали значајно еластичнију и гушћу кожу. Овакав колаген долази као прах па је најбоље додавати га у смутије.

4. Шитаке печурке

Један од узрока ране појаве седих длака јесте мањак бакра у организму. Студија из часописа Biological Trace Elemental Research открива да су људи који су рано оседели имали знатно мању количину бакра у телу од контролне групе испитаника.

Наиме, бакар је телу потребан за производњу пигмента коже и косе, а шитаке печурке су један од најбољих извора тог елемента. Само пола шоље ових печурака обезбеђује чак 72 посто препорученог дневног уноса бакра – и то са само 40 калорија.

5. Чедар сир

Истраживање објављено у часопису General Dentistry показало је да је конзумирање овог сира, довело pH вредност у устима до идеалног нивоа код испитаника који чак 48 сати нису опрали зубе. Осим тога, једињења из сира која се хватају на глеђ зуба помажу и у одбрани од киселине.

6. Вода с лимуном

Идеално пиће да бисте остали хидрирани: хладна вода с комадом лимуна.

Слана храна, алкохол, вежбање, врућина или једноставно недовољан унос течности у организам може да створи упале у телу, што резултира надутошћу и тамним теном и подочњацима. Идеално пиће како бисте остали хидрирани јесте хладна вода с комадом лимуна.

7. Немасна говедина

Исхрана богата протеинима, гвожђем и цинком наводно је једини прави пут према дугим, јаким и здравим ноктима. А све те три хранљиве ствари могу се добити из мањег комада немасног црвеног меса, показује недавно истраживање из часописа The European Academy of Dermatology and Venereology.

8. Парадајз

Једно истраживање открило је да су шансе за меланом коже мање код људи који се хране с тзв. медитеранском исхраном.

Kонзумација самог парадајза тако oбезбеђује чак 33 посто веће шансе за одбрану тела од меланома.

Храна богата антиоксидансима пуна је воћа и поврћа јарких боја, а оно може да помогне у борби против оксидацијског ефекта ултраљубичастих зрака (UV). Kонзумација самог парадајза тако обезбеђује чак 33 посто веће шансе за одбрану тела од меланома, преноси Eat This.

(Извор Б92)

О аутору

Stanko

Оставите коментар