MEĐU IZMEĐU

LANENO SEME, ZDRAVO SRCE

Shutterstock

Semenke lana su cenjena superhrana, poznata po velikim nutritivnim vrednostima i zdravstvenim prednostima. Ovo sitno seme zapravo je jedna od najstarijih kultura, koja se uzgaja od početka civilizacije.

Mnogo pre nego što su semenke lana postale poznate po svojim zdravstvenim prednostima, koristile su se za izradu tekstila. Danas su glavna zvezda u svetu zdrave hrane zbog visokog udela omega-3 masnih kiselina i vlakana. Neki ih nazivaju funkcionalnom hranom, što znači da mogu da poboljšaju zdravlje. Poznato je da popravljaju probavu, smanjuju rizik od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2. Ali to nisu jedini razlozi zbog kojih bi ovo seme trebalo uvrstiti u ishranu.

Za početak, 10 grama ili jedna kašičica lanenog semena sadrži otprilike 55 kalorija. Tu je i sedam odsto vode, dva grama proteina, tri grama ugljenih hidrata, veoma malo šećera, oko tri grama vlakana i oko četiri grama masnoća. Ove sitne smeđe semenke sadrže sve esencijalne aminokiseline, osim lizina, omega-3 i omega-6 masne kiseline, brojne druge važne minerale i jedinjenja poput tiamina, zatim bakar, magnezijum i fosfor.

Gubljenje kilograma

Orašasti plodovi i semenke zauzimaju važno mesto u planu ishrane za mršavljenje. Laneno seme je puno vlakana koja mogu da suzbiju glad, žudnju i spreče vas da se prepustite nezdravim grickalicama.

Smanjuju holesterol

Prema pisanju Times of India, nedavno sprovedena studija pokazala je da svakodnevna konzumacija semenki lana može da pomogne u snižavanju holesterola za šest do 11 odsto. Semenke se mogu kombinovati i sa lekovima za snižavanje holesterola.

Smanjuju upale srca

Zbog udela omega-3 masnih kiselina, semenke lana pomažu u održavanju dobrog zdravlja srca. Zdrave masnoće u osnovi smanjuju upalna stanja u arterijama, koja mogu da dovedu do različitih srčanih problema kao što su moždani i srčani udar, a i do srčanog zastoja.

Snižavaju krvni pritisak

Prema studiji objavljenoj u stručnom časopisu Journal of Nutrition krvni pritisak učesnika koji su svakodnevno jeli seme lana više od 12 nedelja bio je pod kontrolom. Ovo seme takođe je bogato kalijumom, hranjivom supstancom koja može da pomogne u ublažavanju napetosti u zidovima krvnih sudova, što pomaže daljnjem snižavanju krvnog pritiska.

U kontroli dijabetesa

Prema nekim preliminarnim istraživanjima, unos lignana, jedinjenja koji se nalazi u semenkama lana, može da poboljša nivo šećera u krvi.

(Izvor N1)

O autoru

Stanko

Ostavite komentar