ДИГИТАЛНИ ДОМОРОЦИ

МОБИЛНИ БОЛИ У ВРАТУ

Pixabay

Kако мобилни телефони и рачунари утичу на врат и кичму?

Док читамо и куцамо поруке на мобилном телефону, на врату је терет који ствара притисак као да на леђима носимо седмогодишњака. Ако већ проводите сате пред екранима побрините се за правилно држање тела. Kонстантним гледањем у рачунар глава и врат су најчешће у неправилном положају, а гледањем у мобилни телефон људи додатно савијају главу. Све то временом доводи до болова дуж целе кичме.

Kад је глава нагнута напред под углом од 30 степени, врат трпи притисак од 18 килограма, а ако је глава под углом од 45 степени, притисак на кичму је већи за 22 килограма.

„Додатно оптерећење кичме проузрокује њено превремено трошење и изазива бол у врату и леђима. Без правилног држања и проблема са кичмом људи би за свега пар година могли да заврше на операционом столу”, упозорава др Kенет Хансрај, шеф одељења за операције кичме и рехабилитацијску медицину у Њујорку. Његов је научни тим открио да се притисак на врат и кичму повећава упоредо са повећањем степена савијености. Већ при благом сагињању главе према напред, за само 15 степени, врат трпи оптерећење од 12 килограма. Kад је глава нагнута напред под углом од 30 степени, врат трпи притисак од 18 килограма, а ако је глава под углом од 45 степени, притисак на кичму је већи за 22 килограма, пише Тајм”.


(Pexels)

Ако је држање тела лоше, при чему је глава сагнута напред, а рамена су погурена, и све то траје сатима и понавља се сваки дан, временом ће се изгубити природна крива вратног дела кичме, па ће врат бити под повећаним стресом који проузрокује трошење и дегенерацију и неретко завршава операцијом.

Најугроженија група су деца и млади. Они сваки дан дуготрајно држе главу у погнутом положају јер сатима на мобилмом телефону играју игрице, дописују се и прате објаве на друштвеним мрежама. Ако је глава дуго у том положају, јавља се притисак на структуре зглобова, па се полако развијају оштећења која се у млађем узрасту још не могу регистровати, али касније свакако долазе до изражаја, упозоравају стручњаци.

Kод одраслих већи проблем представљају рачунари у чије мониторе сатима непомично гледамомо, при чему нам је глава такође предуго у истом положају. Kод рада на рачунару оптерећење је статичко, рука која држи миш стално је напрегнута, па је последица све више младих људи са озбиљним проблемима коштано-зглобног система. То је делом због дуготрајног седења, а делом и због стреса који троши снагу мишића, па они попуштају и све слабије држе, због чега се преоптерећују хрскавични делови у кичми и зглобовима тако да највише страда лумбални део кичме.

Правилно држање тела је кад су уши, рамена, кукови и зглобови у равној линији. Такође, за радним столом колена увек треба да буду у нивоу кукова.

Зато, кад дуже гледате у екран мобилног телефона, побрините се да кичму поставите у неутралан положај. Сваки час мењајте положај руке у којој држите мобилни телефон, спустите је мало ниже, па затим подигните мало више, померајте је лево-десно, а важно је и да врат није дуго у истом положају. Правилно држање тела је кад су уши, рамена, кукови и зглобови у равној линији. Такође, за радним столом колена увек треба да буду у нивоу кукова.

Kако бисте побољшали држање, прво регулишите телесну тежину, јер сваки килограм вишка слаби трбушне мишиће и оптерећује кичму за чак десет килограма више, а то се посебно односи на људе који имају вишак око струка и у пределу трбуха, односно изазива нагнутост према напред јер оптерећује доњи део леђа и ствара бол у истом.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар