MEĐU IZMEĐU

OMETANJE IZ KOSMOSA

Ilustracija

Kosmički zraci godišnje pokvare između 30.000 i 40.000 kućih komunikacionih mrežnih uređaja u Japanu, nedavno je otkrio japanski telekomunikacioni gigant Nipon telegraf i telefon korporejšn (NTT).

Većina takozvanih „mekih grešaka” (soft errors) ili privremenih kvarova u mrežnom hardveru NTT-a automatski se ispravlja pomoću sigurnosnih uređaja, ali stručnjaci kažu da su u nekim slučajevima one mogle da dovedu do mnogo većih poremećaja zbog problema koje izaziva kosmičko zračenje, prenosi The Japan Times.„Meke greške” nastaju kada se podaci u elektronskom uređaju oštete nakon što se neutroni, koji nastaju kada kosmički zraci udaraju u kiseonik i azot u zemljinoj atmosferi, sudare sa poluprovodnicima unutar opreme.

Pojava ovakvih grešaka je porasli kako se uvećao vroj elektronskih uređaja sa poluprovodnicima malih i visokih performansi. Ove problemi su uzrokovali probleme kao što je zamrzavanje ekrana na ekranu računara ili telefona, a pretpostavlja se i da su bile uzročnici nekih avionskih nesreća. Profesorka Masanori Hašimoto na Fakultetu za informacione nauke i tehnologiju Univerziteta u Osaki i stručnjak za ovaj tip greški, navodi da su ovi kvarovi uticali i na druge mrežne komunikacione uređaje i električne mašine u fabrikama u Japanu i izvan njega. Pošto se društvo sve više oslanja na elektronske uređaje, posebno tehnologije kao što je veštačka inteligencija ili autonomna vožnja, profesorka Hašimoto upozorava da postoji opasnost da dođe i do mnogo većih problema. Zato naglašava potrebu da vlade i kompanije i dalje istražuju i nastoje da uvedu kontrolne mere.


(Pixabay)

Problem sa ovom vrstom gešaka čije uzroke su ustanovili japanski naučnici je u tome što se mere kontrole ne mogu proveriti jer u eksperimentima nije moguće ponovit reakciju koja nastaje dejstvom kosmičkih talasa. U japanskoj kompaniji NTT su zato merili učestalost „mekih grašaka” kroz eksperiment u kome su poluprovodnike izlagali neutronima i zaključili da se tokom jednog dana javlja oko sto grešaka na njihovim softverima. Iako NTT nije otkrio da li je zaista došlo do prekida komunikacije na mreži, iz kompanije su naveli da „preduzimaju mere protiv glavnih problema” i „proveravaju kvalitet sigurnosnih uređaja i opreme eksperimentima i istraživanjima”.

(Izvor RTS)

O autoru

Stanko

Ostavite komentar