MEĐU IZMEĐU

REŠIO SVETSKI PROBLEM

345 pregleda

Nebojša Đurić, viši asistent matematike sa Univerziteta u Banjaluci, rešio je matematički problem star preko 40 godina.

„S jedne strane za mene matematika predstavlja konstantno traganje za istinom, a s druge težak izazov da pitanja koja nam bude želju za znanjem zadovoljimo logičnim odgovorom. Spadam u one ljude koji su u matematici pronašli smisao života”, kaže u razgovoru za Kliks.ba” Nebojša Đurić, mladić koji je uspeo ono što drugi nisu.Najbolji matematičari sveta bezuspešno su pokušali dati odgovor na pitanje:Da li postoji jedinstveno rješenje Inverznog problema Šturm-Liuvilovog tipa sa kašnjenjem na intervalu od π/3 do 2π/5 u opštem slučaju?”. Mladić iz Banjaluke je u tome uspeo.

„Najveća primena Inverznog problem Šturm-Liuvilovog tipa s konstantnim kašnjenjem je u astrofizici i aerodinamici. Razvoj ovih disciplina direktno zavisi od razvoja teorijske matematike. Problemi sa značajnom primenom koji nisu riješeni duži niz godina su veoma popularni. Njihovo rešavanje uvek dobija veliku pažnju matematičke javnosti. Većina matematičara koji su pokušali da reše ovaj problem je jerovala da postoji jedinstveno rešenje. Dokaz koji ruši ova uverenja sam prezentovao ruskom matematičaru Sergeju Buterinu. On je ustanovio da je dokaz tačan, te smo zajedno objavili rad u časopisu Applied Mathematics Letters”, kaže Nebojša Đurić.

Dodaje kako je neočekivani rezultat otvorio nova pitanja, a odgovore će tražiti u budućim istraživanjima.Kao veliki zaljubljenik u matematiku, on kaže kako ljubav prema oblasti dolazi iz razumevanja.„Ako ne volimo neku oblast to znači da je ne razumemo. Vežbanjem možemo doći do razumevanja, ali svakako da talenat igra veliku ulogu. Konkretno u mom slučaju, mislim da nisam mogao pojeći od matematike. Od malih nogu sam pokazivao želju za matematikom i šahom, a i sličnim disciplinama”, naglašava on.

Nažalost, na fakultete nam dolaze studenti s lošim predznanjem, nastavlja svoje kazivanje. Očito je da obrazovanje u osnovnim i srednjim školama ne funkcioniše onako kako bismo želeli.„Razlog leži u tome što još uvek nismo shvatili da moramo da ulažemo u obrazovni sistem od prvog razreda osnovne škole do završne godine akademskih studija. S druge strane, bojim se da kao društvo sve više ulažemo u diplome, a sve manje u znanje. Mislim da je to problem od koga treba krenuti u menjamu obrazovnog sistema”, zaključio je Nebojša Đurić.

(Žak Šarl Fransoa Šturm bio je francuski matematičar nemačkog porekla, Žozef Liuvil francuski matematičar).

(Izvor Kliks)

O autoru

administrator

Ostavite komentar