МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ШТЕДЉИВА „СРБИЈАНКА”

Уштеди 90 одсто (Вајслајт)

Србија има своју лед сијалицу која се производи у погону компаније „Вајслајт” у Угриновцима и троши и до десет пута мање струје.

Лед сијалице популарне су у широкој потрошњи последњих седам година због штедљивости енергије, па тако и новца. Такође, њихово зрачење је далеко здравије по околину.

Када би се уместо обичних користиле
лед сијалице, и то само у домаћинствима,
на годишњем нивоу би се у Србији
уштедело чак 500 милиона евра.

„Лед сијалице троше мање струје за производњу исте количине светла и то је корисно по буџет потрошача. Међутим, самим тим се троши и мање ресурса за производњу саме струје, што их чини и еколошким. Према мојим прорачунима, када би се уместо обичних користиле лед сијалице, и то само у домаћинствима, на годишњем нивоу би се у Србији уштедело чак 500 милиона евра. Замислите, потрошачи би имали десет пута мањи утрошак струје”, објашњава Иван Вајс, оснивач фабрике „Вајслајт”.

У погону сами стварају калупе. Међутим, велика продукција оборила је и цену и квалитет. Управо тако се изродила „Србијанка“, јер је компанији „Вајслајт” на првом месту био квалитет. „Пре десетак година сам реновирао осветљење у својој кући и лед сијалице су биле прескупе. Увезао сам их из Кине. Почело је са куповином за личне потребе, а онда сам почео да тргујем лед сијалицама. Када сам увидео мањкавости у њиховом квалитету, почео сам сâм да их производим. Једноставно, не постоји школа за лед сијалице, све сам учио успут”, истиче Вајс.

„Сијалица може да ради и ако из ње
избаците одређене компоненте, али
то онда утиче на њену дуговечност,
потрошњу… Најлакше уочљив параметар квалитета је да тежа садржи све
прописане компоненте.”

Данашња фабрика постоји већ четири године и запошљава око 50 радника. Иван и његов син Виктор су лично обучили сваког од њих, а и сами дан-данас учествују у производњи. Њихови производи недавно су представљени на највећем сајму расвете „Светло + градња” у Франкфурту.

„Сматрамо да смо достигли добар квалитет и континуитет у производњи лед сијалица, те смо осетили да смо довољно зрели и да излажемо на престижном сајму. Било је око 2.800 излагача, а ми смо били једна од четири фирме које су произвођачи, сви остали су били дизајнери”, каже Вајс.

Он је изразито поносан на то што све производе сами: од идеје и специфичног алата, преко калупа и калемова, до паковања за крајњи производ. Како каже, „Вајслајт” постројење чине неколико мањих фабрика – сектор за развој нове технологије, израду алата, амбалаже, производне машине, састављање готових производа, контролу квалитета и рециклажу.

„Сијалица може да ради и ако из ње избаците одређене компоненте, али то онда утиче на њену дуговечност, потрошњу… Најлакше уочљив параметар квалитета је да тежа садржи све прописане компоненте”, објашњава Вајс.

О потребама тржишта уче у ходу. „Имали смо ситуацију да су једном нашем клијенту украли све наше тек постављене сијалице. Тада смо осмислили својеврсне ,некрадљиве сијалице’ које могу да се поставе само помоћу посебног кључа. Када покушате да је одврнете, сијалица се само врти у руци, не може да се демонтира”, објашњава власник фирме „Вајслајт”.

(Извор Блиц)

О аутору

Станко Стојиљковић

Оставите коментар