МЕЂУ ИЗМЕЂУ

СУПЕРВОЗ БЕЗ МАШИНОВОЂЕ

Илустрација (Твитер)

Поласком Г8811 „паметног воза, који има пете генерације () сигнал, бежично пуњење и интелигентну расвету, а нема машиновођу, Кина је свечано пустила у саобраћај нову брзу пругу.

 Та линија води од Пекинга до Џангђијакуа, града у северној покрајини Хебеј, који ће заједно с кинеском престоницом бити домаћин Зимских олимпијских игара 2022. године. Како је известила агенција Синхуа, железничка пруга дуга 174 километара, дизајниране максималне брзине од 350 километара на сат, смањиће време путовања између Пекинга и Џангђијакуа са ранијих више од три сата на 47 минута, што ће олакшати међуградски саобраћај. Дуж пруге има 10 станица, а изграђено је и неколико подземних тунела, преноси Б 92.

Међу првим путницима у „паметном возу”, чији је полазак са пекиншке северне железничке станице у понедељак означио пуштање брзе пруге у саобраћај, налазила се и Јанг Јанг, прва кинеска олимпијска шампионка која је освојила две златне медаље у брзом клизању на Зимским олимпијским играма 2002. године у Солт Лејк Ситију. Јанг Јанг (43), која је сада председница кинеске Атлетске комисије за зимску олимпијаду, изјавила је за новинску агенцију Синхуа да је брза пруга Пекинг-Џангђијаку од изузетног значаја за припрему зимских олимпијских и параолимпијских игара 2022, јер ће допринети побољшању ефикасности њиховог рада и промоцији зимских спортова у Кини.

Градња те брзе железнице трајала је око четири године. Спортистима је у возу на прузи велике брзине Пекинг-Џангђијаку на располагању простор за одлагање сноубордова и остале скијашке опреме. Покренута је и услуга е-карта која путницима омогућава да користе своје личне карте или да скенирају КП кодове за проверу аутентичности, уместо да чекају у реду како би купили папирне возне карте.

(Извор Спутњик)

О аутору

Станко Стојиљковић

Оставите коментар