MEĐU IZMEĐU

SVETSKO-SRPSKA UČITELJICA

Sa učenicima (Printscreen)

Učiteljica mioničke Osnovne škole „Milan Rakić Željana Radojičić-Lukić je dobitnica svetskog priznanja za izuzetan doprinos obrazovanju. Priznanje joj je dodeljeno u Indiji, na Svetskom obrazovnom forumu u Nju Delhiju.

 Ova globalna nagrada ima cilj da prepozna izuzetne nastavnike iz celog sveta koji daju doprinos svojoj profesiji, a ove godine nagrade su uručene nastavnicima iz 72 zemlje sveta. Gostujući u Jutarnjem programu nagrađena učiteljica, Željana Radojičić-Lukić, najpre je svojim kolegama čestitala današnji praznik, Svetski dan učitelja, sa željom da se svi zajedno potrude da budu vidljiviji i da pokušaju da menjaju sliku obrazovanja.

„Ono što mi radimo u učionicama je jako značajno i to je prvi uslov. Drugi uslov je da motivišemo i inspirišemo druge nastavnike. Moramo biti neko ko je izašao iz učionica, izašao malo iz okvira i koji na jedan drugačiji način gleda na obrazovanje, a naročito kroz motivaciju kako bi nam se sutra najbolji odlučivali za nastavničku profesiju”, ističe nagrađena nastavnica.

Priznanja kao priznanja su laskava, prijaju, daju vetar u leđa, ali i nameću obavezu, dodaje gošća Jutarnjeg programa. Kada je 2018. godine izabrana među 50 najboljih nastavnika na svetu, odlučila je da sa koleginicom iz Makedonije pokrene inicijativu za osnivanje asocijacije najboljih nastavnika sa prostora bivše Jugoslavije sa ciljem da afirmišu nastavničku profesiju. Projekat „Čarobnog sela”, koji je pokrenula pre više godina, a predstavljen je i u Indiji, prepoznao je Unicef i finansijski ga podržao. Međutim, kako navodi gošća Jutarnjeg programa, od tada niko nije ništa uložio u ovu inicijativu.

„Takav koncept ne postoji nigde u svetu, a namenjen je generacijama koje su rođene i odrasle uz pametne telefone. Zato je bitno da ih učimo životnim veštinama, da prolaze kroz iskustvena učenja, a ne samo kroz teorijska znanja. Nažalost, projekat ,Čarobno selo᾽ i svi ostali projekti su podržani od strane mojih kolega i od nekih institucija, ali nisu postali deo sistema”, dodaje nagrađena učiteljica. Međutim, Željana Radojičić-Lukić veru je da kao što voda uvek nađe put, da i dobre ideje moraju biti prepoznate.

Vršnjačko nasilje

Da li najbolji nastavnici imaju ključ za vršnjačko nasilje. Naše društvo je podložno stereotipima, predrasudama i diskriminaciji i deca dolaze u školu sa tim predrasudama i upadaju u konfliktne situacije, ističe gošća Jutarnjeg programa.

 „Sada imam četvrti razred, a kada su bili prvi razred, ceo septembar i oktobar je bilo bojno polje u učionici. Kad god bih ušla bio je haos. Problem sam prevazilazila tako što sam trenutno rešavala konflikte, bez odlaganja. Prekidali smo svaku aktivnost i raspravljali o problemu. Sada imam jedno jako homogeno odeljenje, grupu koja se voli kao da su braća rođena, ističe učiteljica Željana.

 (Izvor RTS)

O autoru

Stanko Stojanovic

Ostavite komentar