МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ЗАЧИНИ ЗА БОЉЕ ПАМЋЕЊЕ

Shutterstock

Ужурбани начин живота, стрес и године неповољно утичу на памћење, али то се може променити већим уносом зачина. Они су богати антиоксидансима који побољшавају рад можданих вијуга, а предност им је што су јефтини и можете их додати у свако јело.

Оригано

Kашичица сушеног оригана садржи више антиоксиданса него шољица боровница које су познате као храна за мозак. Оне успоравају губитак памћења и убрзавају рад мозга. Осим тога, оригано садржи велике количине витамина B6 који побољшава доток кисеоника у мозак, смањује висок крвни притисак и даје телу више енергије.

Kуркума

Овај зачин је кључан савезник здравих можданих ћелија који помаже у њиховој обнови. Антиоксиданси у куркуми стимулишу матичне ћелије мозга назване NSCs које се касније претварају у неуроне и имају важну улогу у опоравку мозга након болести или можданог удара. Овај зачин спечава накупљање плака у крвним судовима и омогућава бољи проток кисеоника у мозгу.


(Shutterstock)

Цимет

Осим што повећава доток кисеоника у мозак, цимет смањујеи ниво шећера у крви. Овај зачин је богат витамином B који побољшава рад можданих вијуга. Студије су показале да људи су који су мирисали цимет показали боље резултате на тестовима концентрације, памћења и брзине менталних реакција.

Босиљак

Он отклања ментални умор, побољшава концентрацију и памћење и брише негативне последице стреса. Тиме се смањује ризик од слабљења имунитета, а самим тиме и од когнитивних проблема, пише All Woman Stalk, преноси 24 сата.хр.

Жалфија

Овај зачин слично као и цимет побољшава памћење и концентрацију, нарочито код старијих особа. Жалфија спречава нестајање ацетилколина, супстанце која се повезује са памћењем и пажњом.

Ђумбир

Он драстично смањује упалне процесе у организму који могу да смањие способност мозга да обради информације. Овај зачин побољшава мождане функције и успорава старање. Тајландска студија на женама у старости од 50 до 60 година које су редовно узимале ђумбир током шест месеци потврдила је да су се њихове когнитивне функције и памћење изразито побољшале.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар