MEĐU IZMEĐU

ZASOLJENO NESPAVANJE

Shutterstock

Ako se satima okrećete u krevetu i pokušavate da zaspite, a uzrok nisu ni kofein ni brige koje vas muče, stručnjaci kažu da vam probleme sa spavanjem možda prouzrokuje uobičajena namirnica koju svakodnevno koristite – so. Studija Evropskog endokrinološkog društva pokazala je da slana hrana može znatno da produži vreme potrebno da zaspimo, i da može da prouzrokuje češće noćno buđenje i poremeti san. To se pokazalo na učesnicima koji su pre spavanja jeli slanu hranu i kad su napokon zaspali, slana hrana im je skratila REM fazu sna i nastavila da ometa san, a nekima je prouzrokovala i noćne more.

„Obroci sa visokim udelom natrijuma koji se jedu uveče mogu da doprinesu raznim poremećajima spavanja, delimično jer povećavaju krvni pritisak i prouzrokuju zadržavanja tečnosti, objasnila je dr Sandra Darling iz Klinike za spavanje u Klivlendu. So, dodaje ona, prouzrokuje nesanicu ili narušava kvalitet spavanja, i može da prouzrokuje češća buđenja i doprinosi jutarnjem osećaju umora. „Osim što remeti probavu i podiže krvni pritisak zbog čega loše spavamo, slana hrana često prouzrokuje i zadržavanje tečnosti zbog koje nas bešika češće budi tokom noći.


(Shutterstock)

To su pokazali i učesnici japanske studije Univerzuteta u Nagasaki koji su se nakon smanjenja unosa soli sa 11 na osam grama dnevno ređe budili tokom noći zbog pune bešike, pa su dva do tri puta sveli na prosek od 1,4 puta. „Često noćno mokrenje nije neobična pojava, pogotovo kod starijih ljudi, a ova istraživanja pokazuju da bi sa jednostavnom promenom prehrambenih navika mogli značajno da poboljšaju kvalitet života, rekao je dr Tomohiro Matsuo koji je dodio studiju za Best Life. On savetuje da se slana hrana, ako već ne može da se izbaci iz jelovnika, jede ranije tokom dana ili najmanje tri sata pre spavanja, da bi se izbeglo naprezanje probavnog sistema tokom noći, a dr Bruk Šeler takvu hranu nikako ne preporučuje posle 19 časova.

„Ona podiže nivo hormona stresa, kortizola koji deluje potpuno suprotno od melatonina, hormona spavanja, objasnila je Šeler koja preporučuje da se pre spavanja izbegava i pržena hrana. „Hrana bogata mastima, poput pržene i prerađene hrane, probavnim sistemom putuje sporije od sveže hrane, povrća i proteina. Čim je zagrizete, probavni sistem počinje sa radom i telo oslobađa hemijsku supstancu histamin, koji može da vas drži budnim, kaže dr Šeler i dodaje da probavnom sistemu treba mnogo vremena da razradi premasnu i prženu hranu što takođe remeti naš san.

(Izvor N1)

O autoru

Stanko

Ostavite komentar