МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ЗАСОЉЕНО НЕСПАВАЊЕ

Shutterstock

Ако се сатима окрећете у кревету и покушавате да заспите, а узрок нису ни кофеин ни бриге које вас муче, стручњаци кажу да вам проблеме са спавањем можда проузрокује уобичајена намирница коју свакодневно користите – со. Студија Европског ендокринолошког друштва показала је да слана храна може знатно да продужи време потребно да заспимо, и да може да проузрокује чешће ноћно буђење и поремети сан. То се показало на учесницима који су пре спавања јели слану храну и кад су напокон заспали, слана храна им је скратила REM фазу сна и наставила да омета сан, а некима је проузроковала и ноћне море.

„Оброци са високим уделом натријума који се једу увече могу да допринесу разним поремећајима спавања, делимично јер повећавају крвни притисак и проузрокују задржавања течности, објаснила је др Сандра Дарлинг из Kлинике за спавање у Kливленду. Со, додаје она, проузрокује несаницу или нарушава квалитет спавања, и може да проузрокује чешћа буђења и доприноси јутарњем осећају умора. „Осим што ремети пробаву и подиже крвни притисак због чега лоше спавамо, слана храна често проузрокује и задржавање течности због које нас бешика чешће буди током ноћи.


(Shutterstock)

То су показали и учесници јапанске студије Универзутета у Нагасаки који су се након смањења уноса соли са 11 на осам грама дневно ређе будили током ноћи због пуне бешике, па су два до три пута свели на просек од 1,4 пута. „Често ноћно мокрење није необична појава, поготово код старијих људи, а ова истраживања показују да би са једноставном променом прехрамбених навика могли значајно да побољшају квалитет живота, рекао је др Томохиро Матсуо који је додио студију за Best Life. Он саветује да се слана храна, ако већ не може да се избаци из јеловника, једе раније током дана или најмање три сата пре спавања, да би се избегло напрезање пробавног система током ноћи, а др Брук Шелер такву храну никако не препоручује после 19 часова.

„Она подиже ниво хормона стреса, кортизола који делује потпуно супротно од мелатонина, хормона спавања, објаснила је Шелер која препоручује да се пре спавања избегава и пржена храна. „Храна богата мастима, попут пржене и прерађене хране, пробавним системом путује спорије од свеже хране, поврћа и протеина. Чим је загризете, пробавни систем почиње са радом и тело ослобађа хемијску супстанцу хистамин, који може да вас држи будним, каже др Шелер и додаје да пробавном систему треба много времена да разради премасну и пржену храну што такође ремети наш сан.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар