МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ЗДРАВ САН У ХЛАДНОМ

Shutterstock

Спавање у претоплој соби не само да доводи до знојења и непријатног осећаја, већ и до пропуштања бројних погодности која се могу добити спавањем у хладној соби.

Температура од 18 степени Целзијуса може значити разлику између лошег и мирног сна, напомињу стручњаци. Они кажу да спавање у хладнијој соби помаже да останемо свежи и изгледамо млађе. Спавање у соби с нижом температуром подстиче производњу мелатонина који се назива и телесним хормоном спавања. Такође је и антиоксиданс, што значи да служи као хормон против старења тела, пише Bright Side.

Бактерије и гљивице воле да живе у топлом и влажном окружењу, па их хлађење просторије током ноћи може држати на дистанци.

Спавање у хладнијој соби би такође могло помоћи и у спречавању несанице. Студије истичу да је неколико облика несанице заправо повезано с вишим телесним температурама. Многи људи с несаницом имају потешкоће са регулацијом телесне температуре, ограничавајући способност губитка топлоте. Више температуре значе да тело ослобађа више хормона стреса званог кортизол. Хладнија соба може помоћи у одржавању нивоа кортизола, а то значи мање стреса и бољи квалитет сна.

Спавање у хладној соби може смањити шансе за развој метаболичких болести попут дијабетеса. Такође, побољшава ниво хормона раста који помаже у превенцији болести срца, депресије и гојазности. Повишен мелатонин такође смањује ризик од Алцхајмерове болести. Kад смо у дубоком сну, наше тело обавља кључне задатке попут поправљања ћелија и консолидације меморије, али није у стању да регулише телесну температуру

Више температуре могу нас пробудити из дубоког сна, па боравак у хладној соби смањује шансе да се то деси. Једна од предности спавања у хладнијој соби је и та што спречава гљивичне инфекције. Жене могу спречити инфекције гљивицама спавајући у соби у којој је нижа температура. Бактерије и гљивице воле да живе у топлом и влажном окружењу, па их хлађење просторије током ноћи може држати на дистанци.

Спавање у хладној соби може побољшати и метаболизам тела, активирајући смеђе масти” које сагоревају калорије из тела. Такође би могло помоћи у уклањању нежељених масноћа из тела, што може да резултира губитком килограма. И на крају, спавање у хладној соби може имати умирујући ефекат који може помоћи у борби против болова и упала, што би иначе могло прекинути ваш сан.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар