MEĐU IZMEĐU

ZDRAVA VEČERA ZA NESANICU

Shutterstock

Odlazak na spavanje praznog stomaka stvara nervozu i povećava nivo stresa

Ako preskočite večeru osećaj gladi može dugo da vas drži budnim, ili da vam poremetiti san, pa stručnjaci upozoravaju da na spavanje ipak ne bi trebalo da idete gladni. Postoji nekoliko razloga koji idu u prilog toj tezi.

Visok novo stresa

Ako možete da se organizujete tako da da sebi obezbedite od sedam do devet sati sna tokom noći, to je dobro, pogotovo ako ste preopterećeni raznim obavezama ili ste pod velikim stresom.

Dobar san je ključan za obnovu energije, koja će omogućiti telu da se nosi sa velikom količinom stresa. Ali osećaj gladi može to da vam poremeti, a nedostatak sna ili isprekidan nekvalitetan san, vode samo u još veći stres, piše Health Digest.

Promene raspoloženja

Nedostatak sna može da ima nepovoljan uticaj na vaše raspoloženje, odnosno velika je verovatnoća da ćete se sutradan osećati nervozno. Ali, na to može da utiče i činjenica da vašem telu nedostaje ugljenih hidrata, koji su vrlo važni za proizvodnji hormona sreće – serotonina.

To može da bude problem naročito ako patite od anksioznosti ili kliničke depresije, tako da odlazak u krevet bez obroka nije pametna odluka.

Nedostatak energije

Bez večere, narednog dana biste mogli da se probudite iscrpljeni. Radi se o tome da niste obezbedili dovoljno energije za sve sisteme u organizmu koji funkcionišu i dok čvrsto spavamo. Ponekad se taj nedostatak energije ne može nadoknaditi čak ni kvalitetnim doručkom.

Nakupljanje kilograma

Ako mislite da ćete preskakanjem večere skinuti višak kilograma, razmislite još jednom. Stručnjaci kažu da tako jedino možete da dobijete nove kilograme.

Pre svega, nedostatak energije potrebne za funkcionisanje tela noću može da dovede do usporavanja metabolizma, a usporeni metabolizam usporava i gubitka kilograma. S druge strane, manjak sna stvara nervozu i podstiče želju za uzimanjem hrane, što vodi prejedanju i nakupljanju kilograma.

Šta je rešenje?

Potrudite se da zdravo večerate pre nego što odete u krevet. Ali to bi trebalo da obavite bar dva do tri sata pre spavanja, kako biste izbegli probleme. Kasna večera može da izazove gorušicu, refluks kiseline i druge probleme sa varenjem.

(Izvor N1)

O autoru

Stanko

Ostavite komentar