МЕЂУ ИЗМЕЂУ

БОСОНОГО ОЗДРАВЉЕЊЕ

Shutterstock

Ходање без обуће има позитиван утицај на здравље.

Вероватно сте чули да је босоного ходање здраво, али са друго стране, ретко када сте срели неког да тако хода градом. Ипак, чини се да су појединци одлучили да то промене, па се у великим светским градовима све чешће могу видети појединци који шетају потпуно слободних стопала. Ходање без обуће је добро за ваше тело и ум, пише Bright Side.

И код равних стопала

Босоного ходање је ефикасно код проблема с равним стопалима. Највећу корист ћете имати ако одлучите да ходате без обуће на плажи, нарочито шљунковитој, трави или некој другој неравној површини. Сматра се да равне површине највише доприносе слабости мишића стопала. Осим тога, босоного трчање такође може да повећа висину вашег лука. Што више ходате боси, јачи су вам мишићи стопала.

И за друге органе

Што вам је крв гушћа, то је већа вероватноћа да ћете задобити кардиоваскуларну болест. Међутим, према истраживању које је спровео Journal of Alternative and Complementary Medicine, босоного ходање смањује вискозност крви. Овакво ходање помаже и развоју мозга, посебно када су деца у питању. Осим тога, ваше кости јачају, а стимулација акупресурних тачака на стопалима може да олакша и проблеме с бубрезима и јетром.

Може да побољша вид

Постоји многоо места на телу која можете да притиснете, а која вам могу помоћи у ублажавању бола, чак и болести. Ходајући без ципела по трави, вршите притисак на одређене тачке на стопалу. Kада направите корак, притисак је на првом, другом и трећем ножном прсту. Управо су те тачке одговорне за побољшање вашег вида.

Побољшава држање тела

Ако увек носите ципеле, мишићи за стабилизацију стопала губе снагу. Kао резултат добијате разне попратне болести, од којих је једна лоше држање тела. Притисак у одређеним тачкама на табанима, као и различите температуре и текстуре, чине чуда за ваше држање тела.

Смањује болове у леђима

Стручњаци кажу да ваше омиљене штикле заправо могу да присиле карлицу да се нагне напред, што касније изазива болове у леђима. Дакле, када ходате боси, не само да јачате мишиће стопала већ поправљате држање и ход.

Побољшава памћење

Према студији коју је објавио UNF, само 16 минута босоног трчања утицало је на побољшање памћења људи за 16 дсто. Укупно 72 особе, које су имале између 18 и 44 година, учествовале су у овом експерименту. Показало се да они који су трчали у ципелама нису показали никакве промене у меморијским перформансама. Разлог томе је што вас босоного ходање или трчање присиљава да пажљиво корачате.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар