MEĐU IZMEĐU

HELIKOPTER IZ GARAŽE

Samo 160 kilograma (Vikipedija)

Letelica je teška svega 160, dok je uzletna masa 300 kilograma. Rezervoar zapremine 25 litara može da obezbedi do sata letenja, a koristi benzin sa 95 oktana.

Na upravo završenoj 11. Međunarodnoj izložbi helikoptera „Heli Rusija 2018”među novitetima koji su posebno privlačili pažnju bio je ruski ultralaki helikopter „mikron”.Radi se o letelici za jednu osobu. Mesto za pilota predstavlja etalon minimalizma: čvrsto sedište sa pojasevima, dve tipične upravljačke palice, dve pedale i upravljački panel izuzetno lak za upotrebu. Tu je i šasija sa malim točkovima, a helikopter može da sleti i na vodu. Interesantno što se rezervoar ove letelice može napuniti na običnoj benzinskoj pumpi, jer kerozin ili slična avio goriva nisu potrebna da bi se ovaj lagani helikopter vinuo u vazduh.

„Mikron”nije prototip, već gotov proizvod. Maleni helikopter je nastao u gradiću Žukovski, nadomak Moskve, koji je inače poznat kao centar ruske avijacione nauke. Proizvodni pogoni se nalaze u gradu Voskresenjsku.Glavnog inženjera ovog projekta, Sergeja Karlova, zamolili smo da čitaocima „Sputnjika”kaže nešto više o ovom minijaturnom helikopteru, koji se čak može rastaviti i držati u garaži ili prevoziti u uto-prikolici.

„Rad na ovom projektu smo počelipre dve
godine. Predstavljamo treću varijantu,
odnosno onu na osnovukoje će početi
serijska proizvodnja.Slikovito ću se
izraziti kadakažemda je ova varijanta
izlečena od svihdečjih bolesti od koje su
patiliprethodni modeli. Dodatno smo
razradili tehnologiju”,kaže Karlov.

Naš sagovornik podvlači da je jedinstvenost ove letelice i u tome što za letenje i upravljanje helikopterom nisu potrebne profesionalne veštine niti pilotska licenca. Ovo je vazduhoplov sa minimalnim brojem problema karakterističnih za „veliku avijaciju”.

„U startu smo projektovali helikopter tako da mu uzletna težina bude manja od 115 kilograma, pošto prema ruskim zakonima taj gabarit ne podleže sertifikaciji, niti je potrebna licenca za pilotiranje. Međutim, kako bismo sa ovim helikopterom izašli na strana tržišta, morali smo ipak da mu dodamo na težini. Ugradili smo rotorni motor, što mu je povećalo uzletnu masu”, objašnjava Karlov.

Što se tiče praktične primene, ovaj helikopter nudi veoma široki spektar: od monitoringa gasovoda ili drugih cevovoda, nadgledanja šuma i kontrole šumskih požara, učešća u potragama za nestalim turistima ili planinarima, do ispomoći snimateljima tokom rada na zahtevnim scenama i kadrovima.Letelica je teška svega 160, dok je uzletna masa 300 kilograma. Rezervoar zapremine 25 litara može da obezbedi do sata letenja, a koristi benzin sa 95 oktana.

(Izvor Sputnjik)

O autoru

Stanko Stojiljković

Ostavite komentar