MEĐU IZMEĐU

TESLIN ELEKTROMOBIL

779 pregleda

Prvi elektromobil napravio Tesla, planirano napajanje – bežično i besplatno.

Najstariji automobil na električni pogon napravio je naš naučnik Nikola Tesla uz pomoć rođaka Save, koji je u Ameriku došao da pravi automobile s benzinskim motorom. Priča nije imala kraj u serijskoj proizvodnji jer Teslu nisu baš interesovali automobili, ali proizvod te saradnje je automobil, koji je još 1931. godine dostigao brzinu od 145 kilometara na čas, mada je Tesla hteo da ide i do 192 kilometra na čas.

Davne 1930. godine, Nikola Tesla je zamolio svog nećaka Petra Savu da dođe iz Evrope u Njujork. Zatim su počeli da pripremaju Teslinu opremu.U hotelskoj sobi srpski genije sastavio je uređaj. Doneo je 12 posebnih vakuumskih cevi u kovčegu nalik na kutiju.Cevi su bile priključene na uređaj koji se nalazio u kućištu dimenzija 61 x 30,5 x 15 santimetara. Nije bilo ništa veće od kratkotalasne radio-stanice.Kad su se vratili do eksperimentalnog automobila, stavili su kutiju na unapred pripremljeno mesto ispod ploče sa instrumentima na strani suvozača.Tajanstveni Tesla nije objasnio ulogu brojčanika

Tesla je ugurao dve kontaktne šipke i pogledao na voltmetar. „Sada imamo napajanje, objavio je, dajući ključeve za paljenje motora svom nećaku.Na ploči sa instrumentima bili su dodatni brojčanici koji su pokazivali vrednosti koje Tesla nije hteo da objasni.„Tesla je uvek bio tajanstven i zagonetan, nikada do kraja nije objašnjavao svoje principe rada, ali njegov automobil trebalo je da se napaja iz etra i da njegova energija bude bukvalno neprekidna, naravno i besplatna, što u kapitalizmu nije imalo svrhe, kaže američki istoričar Džon Smit.Na zahtev svog ujaka, Savo je uključio motor.„Motor je sada u pokretu, potvrdio je Tesla.Savo nije čuo nikakav zvuk. Ubacio je u brzinu, pritisnuo papučicu gasa i izveo automobil iz garaže.Petar Savo je toga dana dugo vozio ovaj automobil bez goriva, 80 kilometara po Bafalu i okolini.

„Slične motore veće snage Tesla je spremao za brodove i vozove koji bi se napajali preko njegovih specijalnih antena, ali očigledno, lobi novca pojeo je konstrutora iz Smiljana, ali ne treba da čudi što je Ilon Mask svojoj kompaniji dao ime Tesla”, objašnjava ruski auto-bloger Vladimir Šavčenko. Tesla je priznao da je njegov uređaj samopredajnik za zagonetno zračenje, koje dolazi iz etra, i koje je dostupno u neograničenim količinama. „Čovečanstvo bi trebalo da bude vrlo zahvalno na njegovom postojanju”, zamišljeno je rekao. Tokom narednih osam dana, i Tesla i Savo testirali su Pierce-Arrow po gradu i okolini, od brzine puža do 145 kilometara na sat.

(Izvor RTS)

O autoru

administrator

Ostavite komentar