МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ДУНАВ И САВА У СEН ТРОПЕУ

239 pregleda

Тим студената Машинског факултета у Београду постигао је велики успех на међународном такмичењу у изради и трци бродова.

Тим студената Машинског факултета Confluence Belgrade постигао је велики успех на међународном такмичењу Hydrocontest 2017 у Сан Тропеу, a поред освојеног другог и трећег места у две такмичарске дисциплине, у Београд доносе и Hydrocontest  спирт награду!

Такмичење окупља студенте бродоградње из целог света, с циљем истраживања и промоције енергетске ефикасности пловила, а студенти имају задатак да самостално испројектују и израде једно или два пловила и да се са њима тркају против пловила других тимова у три трке: превоз тешког терета (200 килограма на 400 метара), превоз лаког терета (20 килограма на 600 метара) и трци издржљивости.

Студенти МФ су наступили са два брода симболичног назива – „ Сава” који је ушао у финале трке за превоз лаког терета, али је због проблема са електроником, заузео друго место и „Дунав”, који је у трци пловила за превоз тешког терета освојио треће место.

Када је у новембру прошле године на Катедру за бродоградњу МФ стигао позив од организатора такмичења, швајцарске фондације „Хидрос”, било је колебања да ли да се одазову позиву. Ипак, прорадио је такмичарски дух и петнаесторо будућих бродограђевних инжењера спремно је прихватило изазов да самостално испројектују и направе два, у свему, иновативна, енергетски ефикасна и еколошка пловила.

„Дунав” је дугачак 3,3 метра, широк 0,57, носи 200 килограма терета и има максималну брзину од око 10 километара на сат. „Сава” има дужину од 2,4 метра, ширину 0,55, носивост 20 килограма и постиже брзину од око 19 километара на сат.

Пројектовање и израда пловила су важан део задатка, али прави изазов су свакако трке. Сви учесници од организатора добијају електромотор снаге 1.200 вати. Међутим, које ће пловило бити најефикасније, зависи искључиво од вештине студената да пројектују и направе брод са најбољим хидродинамичким карактеристикама.Осим тога, оцењују се најбоља иновација, дизајн, еколошки дизајн, комуникација, промоција тима и слично.

(Извор Машински факултет)

 

О аутору

Станко Стојиљковић

Оставите коментар