МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ИГРИЦЕ ЛЕЧЕ ДЕПРЕСИЈУ

153 pregleda
Илустрација

Софтвер анализира пацијентов глас, поглед очију и микроекспресије уз мере понашања укључујуц́и време реакције, меморију и стопе грешака.

Видео-игрице користе технологију вештачке интеигенције (AI) за дијагнозу, праћење и лечење депресије. Платформа, названа Thimia има за циљ да депресију и друга стања менталног здравља учини једнако мерљивим као и физичке болести. Др Емилиjа Молимпакис, извршни директор и саоснивач, рекла је да постојећи систем тренутно греши на много начина, лекари опште праксе немају времена, субјективни упитници су невероватно пристрасни и не постоји праћење између састанака. Thimia је први систем који нуди објективност и користи неколико врста података да би створио заиста тачан и пуздан модел депресије.

Нови програм тражи од пацијената да играју једноставне видео-игрице, са неуропсихолошком подлогом, дизајниране за мерење депресивних знакова. Током играња, софтвер анализира пацијентов глас, поглед ока и микро-експресије и мери понашање, укључујући време реакције, меморију и стопе грешака. На тај начин се откривају обрасци који указују на депресију, што омогућава брзо постављање дијагнозе. Пошто је дизајниран за дугорочно праћење, пацијенти могу да играју игрице између састанака, помажући да се идентификује да ли третмани функционишу током времена.

Могућност да се добију објективна мерења депресије „помогла би да се препозна да ли је то права ствар. Thimia је прикупила податке од више од 2.000 пацијената с тешком депресијом и здравих појединаца за обуку својих AI модела, а клиничка испитивања почињу касније ове године. Али постоји забринутост у вези с тим да ли ће технологија имати жељени ефекат, а неки кажу да корен проблема треба да буде примарни фокус, односно да је потребно људско биће које седи и пита вас више о тим догађајима у вашим животима, што је заправо оно што ће помоћи боље разумевање.

(Извор PC press)

О аутору

administrator

Оставите коментар