MEĐU IZMEĐU

IGRICE LEČE DEPRESIJU

154 pregleda
Ilustracija

Softver analizira pacijentov glas, pogled očiju i mikroekspresije uz mere ponašanja uključujući vreme reakcije, memoriju i stope grešaka.

Video-igrice koriste tehnologiju veštačke inteigencije (AI) za dijagnozu, praćenje i lečenje depresije. Platforma, nazvana Thimia ima za cilj da depresiju i druga stanja mentalnog zdravlja učini jednako merljivim kao i fizičke bolesti. Dr Emilija Molimpakis, izvršni direktor i saosnivač, rekla je da postojeći sistem trenutno greši na mnogo načina, lekari opšte prakse nemaju vremena, subjektivni upitnici su neverovatno pristrasni i ne postoji praćenje između sastanaka. Thimia je prvi sistem koji nudi objektivnost i koristi nekoliko vrsta podataka da bi stvorio zaista tačan i puzdan model depresije.

Novi program traži od pacijenata da igraju jednostavne video-igrice, sa neuropsihološkom podlogom, dizajnirane za merenje depresivnih znakova. Tokom igranja, softver analizira pacijentov glas, pogled oka i mikro-ekspresije i meri ponašanje, uključujući vreme reakcije, memoriju i stope grešaka. Na taj način se otkrivaju obrasci koji ukazuju na depresiju, što omogućava brzo postavljanje dijagnoze. Pošto je dizajniran za dugoročno praćenje, pacijenti mogu da igraju igrice između sastanaka, pomažući da se identifikuje da li tretmani funkcionišu tokom vremena.

Mogućnost da se dobiju objektivna merenja depresije „pomogla bi da se prepozna da li je to prava stvar. Thimia je prikupila podatke od više od 2.000 pacijenata s teškom depresijom i zdravih pojedinaca za obuku svojih AI modela, a klinička ispitivanja počinju kasnije ove godine. Ali postoji zabrinutost u vezi s tim da li će tehnologija imati željeni efekat, a neki kažu da koren problema treba da bude primarni fokus, odnosno da je potrebno ljudsko biće koje sedi i pita vas više o tim događajima u vašim životima, što je zapravo ono što će pomoći bolje razumevanje.

(Izvor PC press)

O autoru

administrator

Ostavite komentar