ZOV BUDUĆNOSTI

NA IVICI POREMEĆAJA

165 pregleda
Ilustracija

Holoportacija ili upotreba avatara za virtuelno putovanje danas se ne smatra ličnim prevozom. Ako bude uspešan, mogao bi da eliminiše većinu ličnog prevoza u budućnosti, a zauzvrat stavi postojeće proizvođače automobila u istu kategoriju kao što su oni proizvođači kolica bili pre jednog veka.

Jedna od priča ispričanih na časovima menadžmenta kao primer ponavljajuće greške koju kompanije prave kada njihova industrija prelazi u tranziciju fokusira se na proizvođače bagija (buggi) na prelazu iz prošlog veka. Oni koji su shvatili da se bave ličnim prevozom okrenuli su se automobilima. Većina ostalih koji su mislili da se bave samo tim biznisom su izumrli jer se njihovo tržište preselilo na automobile, a oni nisu.

Čini se očiglednim nakon činjenice, ali očigledno u to vreme to uopšte nije izgledalo očigledno jer je većina proizvođača kolica i onih koji su prodavali konje i bavili se kovačkim poslom prestala sa radom. U slučaju autonomnih automobila, gledamo na prelazak sa vlasništva automobila na uslugu kao što je Uber koja će obezbediti automobil baš kada nam zatreba.Ali, idući dalje, u početku sa uslugama kao što je Zoom i na kraju sa Metaverse-om koji proširuje koncept holoportacije – zajedno sa isporukom dronom i pandemijom – da li će nam automobili uopšte biti potrebni u budućnosti?

Holoportacijaili upotreba avatara za virtuelno putovanje danas se ne smatra ličnim prevozom. Ako bude uspešan, mogao bi da eliminiše većinu ličnog prevoza u budućnosti, a zauzvrat stavi postojeće proizvođače automobila u istu kategoriju kao što su oni proizvođači kolica bili pre jednog veka.Da li holoportaciju treba smatrati delom transportne industrije ili postojeći lični prevoz treba smatrati delom stare školske saradnje, društvenog umrežavanja i kupovine?

Lični prevoz

Pre pandemije, lični prevoz je uglavnom bio fokusiran na automobile s vazdušnim transportom, transport na ljudski pogon, čak i motocikle koji su uglavnom spadali u različite klase. Ali sa povećanom upotrebom proizvoda za video-konferencije i saradnju kao što su Zoom, Teams i Vebek, potreba za poslovnim putovanjima je značajno pogođena.Među kul stvarima na CES-u ove godine, Portl i La Vitre su demonstrirali način da virtuelno posećuju porodicu i prijatelje, dok je rešenje ARHT Media pod nazivom Holopresence pokazalo kako možete da govorite na bilo kom udaljenom događaju, a da nikada ne napuštate svoj dom, ali da izgleda zapravo da ste bili tamo. Iako smo trenutno još vezani za putovanje, pandemija nas tera da preispitamo svoju bezbednost i agresivno razmislimo o tome da ne putujemo.

Kada automobili postanu zaista autonomni, zašto ćemo morati da posedujemo jedan za nekoliko puta kada moramo da napustimo svoje domove? Samo kontaktirajte autoservis i automatizovano vozilo će se pojaviti na vašim vratima i funkcionisati prilično kao lift na visokom spratu. Ne morate da posedujete lift, pa zašto biste morali da posedujete automobil?

Film i televizija

U video-igrama imamo koncept NPC, a to znači da lik koji nije igrač prati postavljeni scenario. Ali zar to ne rade glumci i statisti? Uskoro bi moglo biti mnogo lakše programirati NPC-a da se pojavi u filmu i pretvoriti scenario u realističnu predstavu lika daleko lakše i mnogo jeftinije nego unajmiti osobu.Glumci se mogu razboleti, imati problema s ponašanjem, pasti u nevolje van ekrana, što rezultira njihovim prekidom, i postaju sve skuplji svaki put kada ih koristite. Danas se filmovi ionako uglavnom snimaju kompjuterskom grafikom i mnogo je lakše renderovanom liku da radi na virtuelnoj sceni nego čoveku.

Studiji kao što je Dust već stvaraju relativno kvalitetan sadržaj koristeći daleko jeftinije digitalne alate, a sve veći broj filmova danas koristi prikazane ljude kao dodatke za scene koje bi ranije zahtevale ljude u tim ulogama.

Poljoprivreda

Tradicionalne poljoprivredne metode su u velikoj meri zastarele zbog klimatskih promena. Prelazimo na magacinske farme koje proizvode više hrane na mnogo manjem prostoru i bliže su kupcima u gradovima.Farme kao što su ove su sve više opremljene robotima i autonomnom opremom da bi se smanjili troškovi i kontaminacija i radili u obimu koji tradicionalne farme generalno ne mogu da pariraju. Da li to znači da će poljoprivreda postati kao proizvodnja, posebno kada počnemo da trodimenzionalno štampamo hranu? Farma budućnosti mogla bi jednostavno biti još jedna fabrika.

Fabrička proizvodnja

Skladišta i fabrike se menjaju s povećanom upotrebom robota i smanjenom potrebom za radnicima. Fabrike se efektivno razvijaju u ogromne trdoiemnzionalne (3D) štampače koji mogu proizvesti i proizvode za sečenje kolačića u velikim količinama, i daleko jeftinije prilagođene ponude zahvaljujući povećanoj automatizaciji. Da li su fabrike i dalje fabrike kada budu potpuno automatizovane?

Potpuno automatizovane fabrike za 3D štampanje trebalo bi manje da se zatvaraju, da budu manje pod uticajem inflacije koja usporava rast i da budu u stanju da zadovolje prolaznu potražnju koristeći proizvodni model tačno na vreme. Takođe, pošto će ove automatizovane fabrike koristiti pomenuto štampanje kao deo svog procesa, one mogu biti manje, lokalizovanije i verovatno otpornije na poremećaje u logistici.

Vrh ledenog brega

Računari i pametni telefoni se spajaju velikom brzinom, ali da li je rezultat poboljšani pametni telefon ili prenosiviji računar? Sve su to stvari koje će se rešavati u narednoj deceniji i one kompanije koje shvate u kom se novom segmentu nalaze verovatno će preživeti. Oni koji ne predviđaju ove promene i evoluiraju u skladu sa vremenom verovatno neće. Ali jedno je sigurno, ova decenija će biti poznata i po neviđenoj količini promena i po velikom broju kompanija i ljudi koji iznenada otkriju da je put na kome su bili ćorsokak.

(PC press)

O autoru

administrator

Ostavite komentar