МЕЂУ ИЗМЕЂУ

НАЈВЕЋИ ХИБРИДНИ БРОД

Илустрација

Илустрација

Са батеријама од 11,5 мегават-сати, Сен-Мало” од 195 метара пловиће водама између Француске и Енглеске.

Француска бродарска компанија Британи фери” наручила је највећи хибридни брод на свету за своју будућу флоту, означавајући још једну прекретницу на путу индустрије ка декарбонизацији. Сен-Мало” од 195 метара биће у функцији 2024. године и замениће један од старијих модела на рути од Сен Малоа у Француској до Портсмута у Енглеској. Други хибридни брод ће ући у флоту убрзо након тога.

„Сен-Мало” ће имати батерију капацитета 11,5 мегаватсати (MVh), за коју Британи фери” каже да је отприлике двоструко већа ом већине на хибридним морским пловилима данас. „Вортсила”, финска технолошка група, израђује ванбродски хибридни погонски систем који може да користи и течни природни гас и батерију за рад. „Велика батерија омогућиће пловилима да плове пуном снагом, користећи и пропелере и све потиснике за маневрисање без емисија у лукама и из њих, чак по лошем времену. Уграђено решење за напајање са обале пуниће батерије док сте на вези”, објаснио је председник и извршни директор компаније „Вортсила.

Нови дизајн може да уштеди до 15 процената емисије гасова стаклене баште” у поређењу с типичним бродом на дизел мотор, према компанији. Француска компанија ће удвостручити своје напоре с другим бродом за руту од Каена у Француској до Портсмута у Енглеској, који ће бити спреман. Сами бродови ће такође бити надоградиви: градитељ планира да остави места на пловилима за ажурирање из обновљивих извора, као што су веће батерије или соларна енергија.

Финска компанија је у процесу развоја мотора који раде на амонијаку, а не на фосилним горивима. У Норвешкој потпуно електрични контејнерски брод кренуо је ове године у комерцијалну употребу, садодатним циљем да једног дана постане потпуно аутономан. У плану је низ иновација, укључујуц́и једра која би могла да ухвате и претворе ветар у енергију за погон бродског мотора.

(PC press)

О аутору

Stanko

Оставите коментар