МЕЂУ ИЗМЕЂУ

НЕВЕЖБАЊЕ = УМАРАЊЕ

Shutterstock

Треба напоменути да вежбање чини много више за наше тело од сагоревања калорија и губитка сувишних килограма.

Шта се дешава у телу када не вежбате?

Поједине људе природа је наградила метаболизмом због ког могу да једу све што пожеле, а да то не остави никаквог трага на њихову линију. Због тога не чуди да је тим срећницима примамљиво да се одрекну вежбања у корист гледања телевизије. Многи су уверени ако немају проблем с килограмима да не треба да вежбају. Међутим, треба напоменути да вежбање чини много више за наше тело од сагоревања калорија и губитка сувишних килограма.

Шта се, заправо, догађа кад не вежбате довољно?

Жудите за нездравом храном

Многи људи који вежбају и здраво се хране. Иако се чини да је то последица свесног избора да буду здравији, испоставља се да активнији људи заправо жуде за здравом храном која им даје енергију. Kад неко не вежба, не треба много труда да улаже у исхрану. Тело престаје да жуди за храњливим намирницама јер му није потребна додатна енергија. Уместо тога, нездрава храна, попут чипса и кекса, постаје примамљива.

Не спавате добро

Према Центру за контролу и превенцију болести (CDC), сваки трећи Американац не спава добро, слична је ситуација и са другим земљама. Ако имате проблема са спавањем и непрестано се окрећете с једне на другу страну, можда не вежбате редовно или довољно. Доказано је да редовно вежбање повећава укупно време спавања и помаже људима да током дана буду одморни. Редовно вежбање корисмо је чак и онима који пате од несанице.


(
Shutterstock)

Лако се умарате

Ако не вежбате довољно, вероватно ће вас умарати пењање уз степенице или ношење тешких кеса. Редовно вежбање резултира побољшаним здрављем кардиоваскуларног система, срца и крвних судова, али и плућа. То значи да ће ваше тело имати већу ефикасност за унос и апсорпцију кисеоника, чак и када је уморно.

Ваш метаболизам успорава

Метаболизам природно успорава како старимо. Један од изврсних начина да ублажите ту промену је вежбање. Истраживање је показало да вежбање помаже у повећању брзине метаболизма у мировању (RMR) особе, што је брзина којом ваш метаболизам функционише када не вежбате или нисте на неки други начин активни. Иако на RMR утичу и други фактори, укључујући телесну тежину и мишићну масу особе, пораст RMR-а од редовног вежбања је драгоцено.

Склонији сте повредама

Што више користите своје тело, то је навикнутије на кретање и спорије се умара. Једна од последица недовољне физичке спремности је већа склоност повредама. Можда се чак и не повредите, али почињете да осећате бол у леђима или укоченост кад се пробудите? Све је то знак да бисте се требали више да се крећете.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар