МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ОВО ЈЕ ДОБРА МАТЕМАТИКА

290 pregleda

На конкурс који је ЦПН расписао уочи манифестације Мај месец математике пристигло је више од 90 пријава из 45 градова, а жири је прогласио пет најбољих примера добре праксе.

Mапирање манифестације „Мај месец математике” је позив упућен током марта наставницима, професорима, учитељима и свима посвећенима образовању и популаризацији науке широм Србије, који имају добру праксу у својој настави и који кроз неформално образовање желе да јавности представе интересантне математичке методе, појмове или догађаје са својих часова.

Након месец дана и више од 90 пријава из 45 градова, жири Центра за промоцију науке изабрао је победника примера добре праксе. Сви предлози наћи ће се на математичкој мапи Србије под слоганом „Истражи координате”, а комисија је изабрала пет примера добре праксе наставника и популаризатора математикекоји ће имати прилику да читавој Србији покажу како они подучавају математику и инспиришу на нове идеје:

Наталија Будински из Руског Крстура повезује математику и поезију. Присећајући се анегдоте која каже да је чувени математичар Хилберт, приметивши да му због часова изостаје један студент са предавања због поезије, прокоментарисао да га је сматрао немаштовитим, кроз поезију се учесницима њене радионице отварају врата математичке маште.

Данило Боровница из Кикинде доказује Питагорину теорему преко канапа и штапа. Кроз визуелизацију, покрет и игру приказана је повезаност математике са светом око нас.

Небојша Илић из Турија код Кучева нас учи бројевним системима древних цивилизација.

Аница Тричковић из Житорађа која повезује различите предмете који се изучавају у школи са стварним животом око нас, одрживим развојем и посебно са проблемима у свету кроз пројекат Living on 1.25$ a day. Путем њега смо увежбавали географију, биологију, енглески језик и математику кроз коришћење буџета за израду дневног јеловника за 1.25$ (пре пар година то је био праг сиромаштва у свету).

Сања Јечменица и коауторка Ана Ружић из Београда кроз пројекат „Гугл мапа са 3 слоја задатака” оспособљавају ученике да решавају проблеме у непознатим ситуацијама, усвајају математичка знања потребна за схватање појава и законитости у природи, и упознају ученике са географијом и картографијом.

Центар за промоцију науке заједно са Математичким институтом Српске академије наука и уметности традиционално организује националну научнопопуларну манифестацију „Мај месец математике”, осму годину заредом, на неколико локација, уз две изложбе и разноврстан програм радионица и предавања.

(Извор ЦПН)

О аутору

Станко Стојиљковић

Оставите коментар