МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ПРАЊЕ СУЂА ЈАЧА МОЗАК

Shutterstock

Kада перете посуђе, потпуно сте усредсређени на задатак који вам стоји на располагању. Мултитаскинг је овде готово немогућ, па је због тога ова активност добра за мозак јер држи пажњу. Неуролози Дин и Ајша Шерзај кажу да је развијање пажње нужно за одржавање здравља мозга. „Пажња је чувар свести. Ако је она нарушена, све што стоји иза ње је такође нарушено. Не можете да памтите, не можете да извршавате неке функције. Зато је је важно да је ојачате колико год можете док сте млади, рекао је Шерзај.

Мозгалице и укрштене речи нису једине које могу да тренирају пажњу. И неке свакодневне активности, као што је прање посуђа, такође помаже, пише Mind Body Green. Kако прање посуђа може довести до бољег здравља мозга? Kада перете посуђе, фокусирани сте на то што радите, и на детаље, у смислу да ли сте сваки део добро опрали. То је свакодневна активност уз коју не можете да радите и нешто друго и управо је због тог фокусирања она добра за мозак. „Пажња постаје угрожена током обављања више задатака, а одржавање њене оштрине кључно је за оптимизацију функције мозга како старите. Старењем ваш фокус постаје све више нарушен, а мултитаскинг само отежава задржавање оштрине, рекао је Шерзај.

Ипак, овде није толико реч о стварном чину прања посуђа колико о томе да обратите пажњу на оно што је пред вама и усредсредите се на задатак од почетка до краја. „То је попут јапанске чајне церемоније. Не ради се о испијању чаја, ради се о чину детаљног проласка кроз то, каже Шерзај и додаје: „Или, узмите печење. Слично томе, обраћате пажњу на сваки корак и на свако прецизно мерење. Ова активност заправо може да постане прилично медитативна. Не мислите ни на што друго. То је одличан пример одржавања фокуса и праћења једне ствари.

Да, прање посуђа може да помогне да се фокусирате и тиме утичете на здравље мозга, али то није једина активност коју можете да користите. И активности попут вртларење, плетење или цртања, могу да буду добре за мозак.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар