MEĐU IZMEĐU

BANANE NEIZOSTAVNE

Shutterstock

Nutricionisti ističu da je banana bogata kalijumom, magnezijumom i vitaminom C kao osnovnim nutrijentima koji su vašem organizmu potrebni.

Pojedinci sledeći principe dijete bez ugljenih hidrata izbacuju banane iz jelovnika i na taj način direktno utiču na svoje zdravlje, piše Eat This Not That. Postavlja se pitanje šta sve može da se dogodi u vašem telu ako izbacite banane iz ishrane?

Narušen imunitet

Banane, a naročito nezrele banane, izvrstan su izvor otpornog skroba. On ima prebiotički efekat, što znači da hrani dobre bakterije u vašim crevima. Ako prestanete da jedete banane, dobrim bakterijama uskraćujete hranu koja im je neophodna za život. Prema istraživanju objavljenom u časopisu Frointiers in Immunology, dovoljan unos prebiotičkih vlakana jača imunitet. Ali uskraćivanjem takve hrane utičete na slabljenje imuniteta.

Teži oporavak

Ako želite efikasno vežbanje i pritom izbegavate proteinske pločice ili sportska pića, pojedite bananu. Prosečna banana sadrži oko 517 miligrama kalijuma što predstavlja 11 odsto preporučene dnevne doze tog minerala čiji je nedostatak povezan s grčevima u mišićima. Studija koju je objavio PLoS One otkiva da su banane efikasne u smanjenju upalnih procesa nakon vežbanja i pomažu pojačanom lučenju dopamina kod sportista nakon vežbanja bolje nego pića namenjena za oporavak.

Češće ste gladni

Možda mislite da ćete izbacivanjem banana iz jelovnika smanjiti višak kilograma, ali kod mnogih to ima sasvim suprotan efekat. Studija koju je objavio Journal of Functional Foods pokazala je da skrob koji sadrže banane a ispitanici ih konzumirali pre obroka rezultira smanjenjem ukupnog kalorijskog unosa za 14 odsto. Kod unosa zrelih banana taj hemijski proces je manje verovatan, ali banane i dalje pomažu u gubitku kilograma.

Skloniji zarazama

Ako svake godine dobijete grip, onda bi banane definitivno trebalo da ostanu na vašem jelovniku. Studija iz 2020. godine koju je objavio PNAS otkrila je da lektin iz banane, vrsta vlakna koja se vezuje za šećer, ima antivirusna svojstva kad je reč o više sojeva gripa. Iako banane pomažu imunitetu, od virusnih zaraza se štitite i redovitim pranjem ruku i uravnoteženom ishranom.

Povišen pritisak

Studija objavljena u časopisu Hypertension otkrila je da hrana bogata kalijumom pomaže u snižavanju povišenog krvnog pritiska na sličan način kao i lekovi koji se koriste u tu svrhu. To je razlog više da ovo voće konzumirate, ali imajte u vidu da banane nikako nisu zamena za lekove.

Rizik od moždanog udara

Visoki krvni pritisak je ozbiljan faktor rizika za moždani udar. Uskraćivanjem hrane bogate kalijumom približavate se toj rizičnoj grupi, a studija objavljena u časopisu BMJ otkrila je da ljudi koji jedu hranu bogatu kalijumom imaju 24 odsto manji rizik od moždanog udara.

(Izvor N1)

O autoru

Stanko

Ostavite komentar