МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ХЕЛИКОПТЕР ИЗ ГАРАЖЕ

666 pregleda

Летелица је тешка свега 160, док је узлетна маса 300 килограма. Резервоар запремине 25 литара може да обезбеди до сата летења, а користи бензин са 95 октана.

На управо завршеној 11. Међународној изложби хеликоптера „Хели Русија 2018”међу новитетима који су посебно привлачили пажњу био је руски ултралаки хеликоптер „микрон”.Ради се о летелици за једну особу. Место за пилота представља еталон минимализма: чврсто седиште са појасевима, две типичне управљачке палице, две педале и управљачки панел изузетно лак за употребу. Ту је и шасија са малим точковима, а хеликоптер може да слети и на воду. Интересантно што се резервоар ове летелице може напунити на обичној бензинској пумпи, јер керозин или слична авио горива нису потребна да би се овај лагани хеликоптер винуо у ваздух.

„Микрон”није прототип, већ готов производ. Малени хеликоптер је настао у градићу Жуковски, надомак Москве, који је иначе познат као центар руске авијационе науке. Производни погони се налазе у граду Воскресењску.Главног инжењера овог пројекта, Сергеја Карлова, замолили смо да читаоцима „Спутњика”каже нешто више о овом минијатурном хеликоптеру, који се чак може раставити и држати у гаражи или превозити у уто-приколици.

„Рад на овом пројекту смо почелипре две
године. Представљамо трећу варијанту,
односно ону на основукоје ће почети
серијска производња.Сликовито ћу се
изразити кадакажемда је ова варијанта
излечена од свихдечјих болести од које су
патилипретходни модели. Додатно смо
разрадили технологију”,каже Карлов.

Наш саговорник подвлачи да је јединственост ове летелице и у томе што за летење и управљање хеликоптером нису потребне професионалне вештине нити пилотска лиценца. Ово је ваздухоплов са минималним бројем проблема карактеристичних за „велику авијацију”.

„У старту смо пројектовали хеликоптер тако да му узлетна тежина буде мања од 115 килограма, пошто према руским законима тај габарит не подлеже сертификацији, нити је потребна лиценца за пилотирање. Међутим, како бисмо са овим хеликоптером изашли на страна тржишта, морали смо ипак да му додамо на тежини. Уградили смо роторни мотор, што му је повећало узлетну масу”, објашњава Карлов.

Што се тиче практичне примене, овај хеликоптер нуди веома широки спектар: од мониторинга гасовода или других цевовода, надгледања шума и контроле шумских пожара, учешћа у потрагама за несталим туристима или планинарима, до испомоћи сниматељима током рада на захтевним сценама и кадровима.Летелица је тешка свега 160, док је узлетна маса 300 килограма. Резервоар запремине 25 литара може да обезбеди до сата летења, а користи бензин са 95 октана.

(Извор Спутњик)

О аутору

Станко Стојиљковић

Оставите коментар