МЕЂУ ИЗМЕЂУ

КОФЕИН ЗА МЕТАБОЛИЗАМ?

Shutterstock

Shutterstock

Имати брз метаболизам значи да сте у могућности да брзо приступити енергији из хране и ефикасно се решите отпада. Успорен метаболизам, са друге стране, има потпуно супротан ефекат. Постоји много различитих процеса, сигнала и сложених путева који контролишу наш метаболизам који укључују мозак, мишиће, ћелије и органе. Једна од најчешћих заблуда у које људи верују јесте да одређена врста хране може да убрза метаболизам.

Научници одбацују ту идеју као лажну, а теорија да намирнице као што су кајенски бибер и зелени чај убрзавају наш метаболизам заснива се на ономе што стручњаци називају „веома лабавим научним тврдњама. Оно што супстанце попут кофеина могу јесте да учине доступним више масних киселина у мишићима које ће се користити за енергију, али то је потпуно другачије од конкретног сагоревања масти. Метаболизам је у основи само начин на који наше тело одлучује да створи енергију, а ради се о претварању калорија које уносимо у енергију.

Природни појачивачи као што су кофеин и зачини у суштини не убрзавају метаболизам, већ помажу коришћењу супстанци потребних за енергију. А крајњи циљ јачања метаболизма заправо није коришћење више енергије, већ ефикасност и очување енергије, пише Healthline. Важно је поменути да је неким намирницама потребно више енергије за разградњу и пробаву, попут протеина и хране богате влакнима. Мала студија из 2021. године показала је да исхрана са високим садржајем протеина повећава дневну потрошњу енергије у поређењу са исхраном са ниским садржајем протеина. Али то не значи да је ваше тело суштински промењено или да је ваше целокупно метаболичко здравље побољшано,

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар