МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ЗДРАВА ВЕЧЕРА ЗА НЕСАНИЦУ

Shutterstock

Одлазак на спавање празног стомака ствара нервозу и повећава ниво стреса

Ако прескочите вечеру осећај глади може дуго да вас држи будним, или да вам пореметити сан, па стручњаци упозоравају да на спавање ипак не би требало да идете гладни. Постоји неколико разлога који иду у прилог тој тези.

Висок ново стреса

Ако можете да се организујете тако да да себи обезбедите од седам до девет сати сна током ноћи, то је добро, поготово ако сте преоптерећени разним обавезама или сте под великим стресом.

Добар сан је кључан за обнову енергије, која ће омогућити телу да се носи са великом количином стреса. Али осећај глади може то да вам поремети, а недостатак сна или испрекидан неквалитетан сан, воде само у још већи стрес, пише Health Digest.

Промене расположења

Недостатак сна може да има неповољан утицај на ваше расположење, односно велика је вероватноћа да ћете се сутрадан осећати нервозно. Али, на то може да утиче и чињеница да вашем телу недостаје угљених хидрата, који су врло важни за производњи хормона среће – серотонина.

То може да буде проблем нарочито ако патите од анксиозности или клиничке депресије, тако да одлазак у кревет без оброка није паметна одлука.

Недостатак енергије

Без вечере, наредног дана бисте могли да се пробудите исцрпљени. Ради се о томе да нисте обезбедили довољно енергије за све системе у организму који функционишу и док чврсто спавамо. Понекад се тај недостатак енергије не може надокнадити чак ни квалитетним доручком.

Накупљање килограма

Ако мислите да ћете прескакањем вечере скинути вишак килограма, размислите још једном. Стручњаци кажу да тако једино можете да добијете нове килограме.

Пре свега, недостатак енергије потребне за функционисање тела ноћу може да доведе до успоравања метаболизма, а успорени метаболизам успорава и губитка килограма. С друге стране, мањак сна ствара нервозу и подстиче жељу за узимањем хране, што води преједању и накупљању килограма.

Шта је решење?

Потрудите се да здраво вечерате пре него што одете у кревет. Али то би требало да обавите бар два до три сата пре спавања, како бисте избегли проблеме. Kасна вечера може да изазове гoрушицу, рефлукс киселине и друге проблеме са варењем.

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар