ДИГИТАЛНИ ДОМОРОЦИ

МЕЂУПЛАНЕТАРНА ВРСТА

354 pregleda
Илустрација

Бројни пројекти потврђују да хуманоиди постају део нашег света. Један од најновијих и најзанимљивијих најавио је Илон Маск, оснивач и извршни директор компаније Тесла.

Пројекат Tesla Bot (https://www.youtube.com/watch?v=HUP6Z5voiS8) приказан je крајем августа на презентацији достигнућа из области вештачке интелигенције, а чини га робот који је добро прилагођен свету људи. Откуд Маск и његова компанија на тржишту хуманоида? Најпознатији и најпопуларнији хуманоид је вероватно Honda Asimo, Тојота и Џенерал моторс, такође, имају своје роботе (T‑HR3 и Mascot Robots у Тојоти, Robonaut у Џенерал моторсу). Ту су и хуманоиди компаније Бостон дајнамикс, која је недавно објавила видео снимак своја два хуманоидна робота Аtlas који изводе импресивне паркур трикове. Елон Маск је тај видео коментарисао речју: „Импресивно.

AI на четири точка

На питање о мотивима за развој хуманоида Елон Маск је одговорио да је то био логичан пут развоја његове компаније. Тесла се бави производњом аутомобила, али не типичних, већ оних с вештачком интелигенцијом. Има већ огромну флоту интелигентних робота у својим самосталним аутомобилима који су обучени да „виде свет око себе, смислено означе ствари око себе, разумеју захтеве говорног језика, имају могућност закључивања и одлучивања о аутономним правцима деловања ка траженом циљу. У њиховој основи је потпуно аутоматизован Full Self Driving компјутер, који њихове аутомобиле чини AI роботима на точковима.

Развој самосталних аутомобила донео је компанији значајно искуство јер је Тесла” прошла кроз многе тешкоће да би успела да испуни врло сложене стандарде квалитета у аутомобилизму и саобраћају. Kод хуманоидног робота наставља се с развојем тих могућности. Осим тога, Тесла поседује одличну технологију за сензоре, актуаторе и батерије. Све су то битне компоненте које су водиле ка покретању пројекта хуманоидног робота.

За сада у име робота игра – човек

Tesla Bot ће укључивати аутомобилску вештачку интелигенцију и технологије аутопилота за планирање и праћење рута, кретање у саобраћају (у овом случају кретање пешака) и избегавање препрека. Биће одлична допуна аутомобилу врхунских AI карактеристика.

Tesla Bot

На презентацији се најпре појавио човек у костиму Tesla Bot-а, који се спретно креће и игра на сцени. Управо тако је и замишљен овај хуманоид, као робот витке и елегантне фигуре сличне човековој. Висок је 173 сантимертра, а тежак 57 килограма. Уместо лица има екран како би све корисне информације могао да приказује на њему. Може да се креће брзином до 8 километара на сат и да притом носи масу до 20 килограма. Знатно већу масу може да подигне (до 68 килограма), а на испруженим рукама да држи терет до 4,5 килограма.

Tesla Bot је направљен од врло лаганог материјала. Сви његови покрети остварују се помоћу 40 електромеханичких актуатора (по 12 за кретање руку и ногу, по 2 за врат и торзо и још 12 за покрете шака), а балансирање при ходу обавља се у две осе на стопалима. Своје окружење прати („гледа”) помоћу осам камера на глави, а у тело му је уграђен компјутер с потпуном аутоматизацијом (Full Self Driving). Све то му омогућава да се сигурно и спретно креће кроз простор који није дизајниран за роботе већ за људе, и да буде погодан за примену у различитим типично људским пословима.

Поглед на Tesla Bot

Tesla Bot није направљен да обавља посебне задатке, већ ће бити робот опште намене. Дизајниран је да се креће и функционише на исти начин како то чине људи. У свету који су људи дизајнирали за људе он ће се лакше кретати од свих робота с точковима или гусеницама. Задатак ће му бити да замени човека у опасним и монотоним, досадним пословима. А моћи ће да обавља и неке једноставне, свакодневне задатке. Kако је Муск најавио, моћи ће да му се каже, на пример, да оде до продавнице и донесе одређене намирнице или да узме завртањ и зашрафи га одговарајућим алатом.

Робот је висок 173 сантиметара, а тежак 57 килограма. Може да се креће брзином до 8 километара на сат и да притом носи масу до 20 килограма. Знатно већу масу може да подигне (до 68 килограма), а на испруженим рукама да држи терет до 4,5 килограма.

Потпуна аутоматизација

Tesla Bot функционише захваљујући моћном Full Self Driving и Dojo суперкомпјутеру за тренинг неуронске мреже, вероватно најбржем рачунару за обуку вештачке интелигенције. Dojo је назив за школу или установу за учење јапанских борилачких вештина. Kод компаније Тесла” и самог Маска, то је суперкомпјутер за обуку неуронских мрежа, најављен такође на истој AI презентацији у августу.

Базиран је на NVIDIA графичким процесорским јединицама. Kористи 720 чворова са по 8 GPU-а NVIDIA А100 Tensor Core (укупно 5.760 GPU-а) за остварење перформанси од 1,8 ексафлопса (750 нодова×8 GPU-а×312 Tflopsa по сваком GPU). За њега је компанија Тесла” дизајнирала чип D1, који користи 7-нанометарски процес и обезбеђује 362 Tflopsa процесорске снаге. По 25 оваквих чипова поставља се на сваку плочицу за обуку неуронске мреже.

Вози аутомобил

„Тесла аутомобили захтевају много рада на обуци неуронске мреже како би ефикасно и безбедно возили улицама. За хуманоидне роботе потребно је много више ангажовања – биће ту потребно још много више обуке неуронске мреже. Али, то неће бити проблем, јер Маск не жали новац да то оствари. Прототип би требало да се појави наредне године, а Маск је изјавио да „не планира да роботи буду много скупи.

Промена става

При свему овоме не би било наодмет поменути и досадашње контроверзне изјаве Маск, а о великој потенцијалној опасности по човечанство од хуманоидних робота. Маск је познат као заговорник става да вештачка интелигенција представља огромну претњу по људску безбедност. Чак је ишао дотле да је говорио да је вештачка интелигенција опаснија од нуклеарног рата. Године 2017. је рекао да напори да се вештачка интелигенција учини безбедном имају само 5 до 10 одсто шанси за успех. С обзиром на те изјаве, Елон Маск је, по обичају, још једном збунио и заинтригирао јавност.

Очигледно је Маск у потпуности променио свој став. Tesla Bot, како каже, неће имати никакву деструктивну интелигенцију, биће фокусиран само на аутоматизацију досадних, опасних и понављајућих задатака. Физички, такође, он не може бити претња јер човек може лако да га савлада или, ако треба, увек може да побегне од њега (с обзиром на то да се робот не креће брзо). Мaск је такође твитовао: „Нећу моћи да осигурам да роботи других компанија буду безбедни, али могу да се потрудим да то учиним у Тесли.

Tesla Bot ће укључивати аутомобилску вештачку интелигенцију и технологије аутопилота за планирање и праћење рута, кретање пешака у саобраћају и избегавање препрека.

„Тесла” аутомобили и роботи само су део много ширег плана чији је циљ стварање будућности у којој спој напредне биологије и технологије ослобађа људе њихових биолошких ограничења. Самовозећи аутомобили, међупланетарне ракете и интерфејси мозга и машине само су кораци ка будућности коју Муак замишља. У будућности ће енергија бити јефтина и одржива, људи ће радити са интелигентним машинама и чак се стопити с њима. Они ће постати међупланетарна врста.

(Извор PC press)

О аутору

administrator

Оставите коментар