MEĐU IZMEĐU

MRŠAVITE SA ŽVAKOM

155 pregleda
bubble gum balloon

U slučaju da niste čuli, svakodnevno hodanje više je nego odličan način da ostanete aktivni, sagorite puno kalorija i na kraju vodite zdraviji, duži i plodniji život.

Ali, kao i svi oblici fitnesa – bilo da dižete tegove, izvodite HIIT ili radite kardio na daljinu – uvek postoje mali trikovi kojima vežbanje možete da učinite još efikasnijim.Prema novoj studiji koju su sproveli istraživači sa tokijskog Univerziteta Vaseda i objavljenoj u Journal of Phisical Therapy Science, postoji jedan potpuno iznenađujući način da povećate sagorevanje kalorija tokom hodanja – i ne, to nije nimalo pametno kao što je „brže hodaj ili zastanite i usput napravite neke čučnjeve”. (da budemo jasni, oboje su sjajni).

Činjenica:Kada se otkucaji srca povećaju tokom vežbanja, više kiseonika i krvi se upumpava u naše mišiće, a samo srce se u suštini tretira sopstvenim mini vežbama, što posledično poboljšava celokupno zdravlje kardiovaskularnog sistema.Naime, autori studije izveštavaju da je jednostavno žvakanje žvakaće gume tokom šetnje dovoljno da poveća i broj otkucaja srca i potrošnju energije (sagorevanje kalorija). Iako ovo zapravo nije prvi istraživački projekat koji je otkrio da žvakaća guma može povećati puls tokom mirovanja, prva je studija koja istražuje njen uticaj dok ste u šetnji.Ukupno 46 muškaraca i žena različite starosti (21-69 godina) je učestvovalo u ovoj studiji. Svaki pojedinačni učesnik pokazao je značajno veći prosečni broj otkucaja srca dok je hodao sa žvakom u odnosu na hodanje bez žvake i veću razliku između odmora i aktivnog otkucaja srca.

Brži puls – više sagorevanja

Štaviše, deo učesnika je uvideo da se brzina hoda, pređeni put i broj koraka povećavaju dok su žvakali žvakaću gumu u poređenju sa vremenom kada su hodali bez nje. Kombinovanje vežbanja i žvakanja desni može biti efikasan način za upravljanje težinom”, komentarišu autori studije.

Stariji imaju najviše koristi

Nalazi ukazuju da je žvakanje žvake u šetnji korisno za bilo koga u bilo kojoj dobi, ali istraživači primećuju da su stariji muški učesnici studije uživali najveće zdravstvene pogodnosti nakon što su dodali malo žvake u svoju svakodnevnu rutinu.Pored toga, i muškarci i žene srednjih i starijih ispitanika (uzrasta od 40 i više godina) pokazali su još veći prosečni puls tokom hodanja i žvakanja žvake u poređenju s mlađim učesnicima. Dakle, u svetlu oba ta otkrića, autori studije zaključuju da izgleda da žvakaća guma u hodu nudi najviše koristi starijim muškarcima.

Eksperiment

U studiji je od svakog učesnika zatraženo da ide u šetnju od 15 minuta nakon jednosatnog odmora u dva različita navrata. Prvo su učesnici prošetali svojim prirodnim tempom nakon što su dobili dva komada žvakaće gume (sadrže po tri kalorije).Zatim su svi krenuli u istu šetnju (15 minuta, prethodili su sat vremena odmora) nakon što su dobili prašak za gutanje koji je sadržao iste sastojke kao i žvakaća guma u prvom delu.

Druga šetnja nakon unosa praha poslužila je kao kontrolno ispitivanje. Dok su učesnici hodali kroz oba ispitivanja, autori studije su pratili srčani ritam, pređenu udaljenost, brzinu hodanja, broj koraka i potrošnju energije.

Jedno moguće objašnjenje

Ova studija nikada nije imala za cilj da odgovori na pitanje zašto žvakaća guma toliko koristi laganoj šetnji. S obzirom na to, autori studije spekulišu da je ova atraktivna korist verovatno povezana sa kardio-lokomotornom sinhronizacijom, koja se odnosi na sklonost srca da kuca u skladu s drugim pokretima koji se ponavljaju.U ovom slučaju, radnja koja se ponavlja je žvakaća guma.

(Izvor B92)

O autoru

administrator

Ostavite komentar