МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ОМЕТАЊЕ ИЗ КОСМОСА

Илустрација

Космички зраци годишње покваре између 30.000 и 40.000 кућих комуникационих мрежних уређаја у Јапану, недавно јe открио јапански телекомуникациони гигант Нипон телеграф и телефон корпорејшн (NTT).

Већина такозваних „меких грешака” (soft errors) или привремених кварова у мрежном хардверу NTT-а аутоматски се исправља помоћу сигурносних уређаја, али стручњаци кажу да су у неким случајевима оне могле да доведу до много већих поремећаја због проблема које изазива космичко зрачење, преноси The Japan Times.„Меке грешке” настају када се подаци у електронском уређају оштете након што се неутрони, који настају када космички зраци ударају у кисеоник и азот у земљиној атмосфери, сударе са полупроводницима унутар опреме.

Појава оваквих грешака је порасли како се увећао врој електронских уређаја са полупроводницима малих и високих перформанси. Ове проблеми су узроковали проблеме као што је замрзавање екрана на екрану рачунара или телефона, а претпоставља се и да су биле узрочници неких авионских несрећа. Професорка Масанори Хашимото на Факултету за информационе науке и технологију Универзитета у Осаки и стручњак за овај тип грешки, наводи да су ови кварови утицали и на друге мрежне комуникационе уређаје и електричне машине у фабрикама у Јапану и изван њега. Пошто се друштво све више ослања на електронске уређаје, посебно технологије као што је вештачка интелигенција или аутономна вожња, професорка Хашимото упозорава да постоји опасност да дође и до много већих проблема. Зато наглашава потребу да владе и компаније и даље истражују и настоје да уведу контролне мере.


(Pixabay)

Проблем са овом врстом гешака чије узроке су установили јапански научници је у томе што се мере контроле не могу проверити јер у експериментима није могуће поновит реакцију која настаје дејством космичких таласа. У јапанској компанији NTT су зато мерили учесталост „меких грашака” кроз експеримент у коме су полупроводнике излагали неутронима и закључили да се током једног дана јавља око сто грешака на њиховим софтверима. Иако NTT није открио да ли је заиста дошло до прекида комуникације на мрежи, из компаније су навели да „предузимају мере против главних проблема” и „проверавају квалитет сигурносних уређаја и опреме експериментима и истраживањима”.

(Извор РТС)

О аутору

Stanko

Оставите коментар