МЕЂУ ИЗМЕЂУ

РЕМБРАНТ ИЗ РАЧУНАРА

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Делови „Ноћне страже” обновљени помоћу – вештачке интелигенције.

Први пут у 300 година, Рембрантова славна Ноћна стража” поново је изложена у оригиналној величини, а делови који недостају привремено су обновљени помоћу вештачке интелигенције. Рембрант је велико платно, на којем је приказан капетан амстердамске градске милиције који заповеда својим људима, завршио 1642. године. Иако се данас сматра једним од највећих ремек-дела холандског златног доба, са све четири стране изрезане су траке током пресељења 1715. године.

Иако те траке нису пронађене, други уметник тог времена направио је копију, а рестауратори и компјутерски научници користили су то, помешано с Рембрантовим стилом, за поновно стварање делова који недостају. „То никад није права ствар, али мислим да вам даје другачији увид у композицију”, рекао је директор Ријкс музеја Тако Дибитс. Учинак је помало попут гледања фотографије изрезане онако како би фотограф то желео.

Централна фигура на слици, капетан Франс Банинк Kок, сада се чини изван средишта, као што је био у Рембрантовој изворној верзији, што чини рад динамичнијим. Обновљен је део лика бубњара који улази у кадар крајње десно кад ступа на сцену, због чега пас лаје. Три обновљена лика која су недостајала с леве стране, а нису детаљно предочена, посматрачи су, а не припадници милиције. То је био ефекат који је Рембрант намеравао да створи, рекао је Дибитс, да привуче гледаоца слици. Виши научник из Ријкс музеја Роберт Ердман објаснио је неке кораке у изради делова који недостају.

Најпре су и „Ноћну стражу” и много мањи примерак, који се приписује Гериту Лунденсу и датиран је око 1655. године, морали пажљиво да фотографишу. Тада су истраживачи прилагодили слике на исту величину и искривили Лунденсов рад како би се боље уклопио с Рембрантом где су постојале мање разлике у постављању ликова и предмета. Потом је на сцену ступио софтвер за вештачку интелигенцију, покушавајући да досегне што ближе Рембрантов стил и боје. Ердеман је рекао да је резултат превођења Лунденса у Рембранта који је обавила вештачка интелигенција био довољно добар, али не и најбољи могући. „Мислим да се техника увек може побољшати”, изјавио јеон .

(Извор Н1)

О аутору

Stanko

Оставите коментар