МЕЂУ ИЗМЕЂУ

РЕШИО СВЕТСКИ ПРОБЛЕМ

347 pregleda

Небојша Ђурић, виши асистент математике са Универзитета у Бањалуци, решио је математички проблем стар преко 40 година.

„С једне стране за мене математика представља константно трагање за истином, а с друге тежак изазов да питања која нам буде жељу за знањем задовољимо логичним одговором. Спадам у оне људе који су у математици пронашли смисао живота”, каже у разговору за Kликс.ба” Небојша Ђурић, младић који је успео оно што други нису. Најбољи математичари света безуспешно су покушали дати одговор на питање: Да ли постоји јединствено рјешење Инверзног проблема Штурм-Лиувиловог типа са кашњењем на интервалу од π/3 до 2π/5 у општем случају?”. Младић из Бањалуке је у томе успео.

„Највећа примена Инверзног проблем Штурм-Лиувиловог типа с константним кашњењем је у астрофизици и аеродинамици. Развој ових дисциплина директно зависи од развоја теоријске математике. Проблеми са значајном применом који нису ријешени дужи низ година су веома популарни. Њихово решавање увек добија велику пажњу математичке јавности. Већина математичара који су покушали да реше овај проблем је јеровала да постоји јединствено решење. Доказ који руши ова уверења сам презентовао руском математичару Сергеју Бутерину. Он је установио да је доказ тачан, те смо заједно објавили рад у часопису Applied Mathematics Letters”, каже Небојша Ђурић.

Додаје како је неочекивани резултат отворио нова питања, а одговоре ће тражити у будућим истраживањима. Као велики заљубљеник у математику, он каже како љубав према области долази из разумевања. „Ако не волимо неку област то значи да је не разумемо. Вежбањем можемо доћи до разумевања, али свакако да таленат игра велику улогу. Kонкретно у мом случају, мислим да нисам могао појећи од математике. Од малих ногу сам показивао жељу за математиком и шахом, а и сличним дисциплинама”, наглашава он.

Нажалост, на факултете нам долазе студенти с лошим предзнањем, наставља своје казивање. Очито је да образовање у основним и средњим школама не функционише онако како бисмо желели. „Разлог лежи у томе што још увек нисмо схватили да морамо да улажемо у образовни систем од првог разреда основне школе до завршне године академских студија. С друге стране, бојим се да као друштво све више улажемо у дипломе, а све мање у знање. Мислим да је то проблем од кога треба кренути у мењаму образовног система”, закључио је Небојша Ђурић.

(Жак Шарл Франсоа Штурм био је француски математичар немачког порекла, Жозеф Лиувил француски математичар).

(Извор Kликс)

О аутору

administrator

Оставите коментар