МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ВОЛИШ СЛАВНЕ, ГЛУПЉИ СИ?

209 pregleda
Pixabay

Људи који их обожавају имају ниже когнитивне способности.

Такозваном култу славних не мањка следбеника, али нова истраживања показују да људи који су опседнути животима богатих и славних обично постижу ниже резултате на когнитивним тестовима. Према раду објављеном у часопису BMC Psychology, научници су навели да, иако се чини да је обожавање славних повезано са слабијим интелектуалним капацитетима, остаје нејасно да ли је фасцинација друштвеним иконама узрок или последица тих смањених интелектуалних капацитета, пренио је британски Индепендент.

Истраживањем су била обухваћена 1.763 одрасла Мађара у оквиру онлајн анкете која је укључивала низ тестова осмишљених за процену два различита аспекта интелигенције. Први од њих имао је за циљ тестирати речник уечсника, а други је био тест слова и бројева. Оба су мерила различите аспекте интелигенције. Испитаници су, такође, испунили упитник о ставу према славнима да би се дефинисао ниво опседнутости славним особама. Они чији је интерес за звезде био ограничен на разговоре о животима славних с пријатељима категорисани су као забавно-друштвени” обожаваоци. Следећи су описани као интензивно-лични”, а то је укључивало компулзивно размишљање о славним особама.

Највиши степеник опсесије означен је као гранично-патолошка”. Људи у тој категорији склони су да се сагласе са изјавама попут да сам имао среће упознати омиљену славну особу, а он/она ме замоли да учиним нешто незаконито као услугу, вероватно бих то учинио”. Истраживачи су, исто тако, проценили материјално богатство и самопоштовања сваког учесника. Открили су да су виши степени опседнутости славним особама били повезани с лошијим резултатима у оба испитана аспекта интелигенције. Међутим, модели нису показали да је обожавање славних узроковало пад когнитивних способности, што отежава разлучивање зашто та повезаност постоји.

Спекулишући о природи те везе, аутори студије тврде да опсесија славним особама може ометати когнитивне способности због интензивног фокуса и пажње која је потребна за одржавање ове једностране емоционалне везе”. С друге стране, претпостављају да је мање вероватно да ће људи с вишом интелигенцијом обожавати славне особе због веће способности препознавања маркетиншких стратегија иза познате особе”. Напослетку закључују да је потребно више истраживања да би се утврдило да ли је опсесија славним особама узрок или последица ниже интелигенције.

(Извор Индекс)

О аутору

administrator

Оставите коментар