РАЗГОВОРНИК

ДУХ НОВЕ СТВАРНОСТИ

Tentacles rising (Владимир Петковић)

„Моје креације су обично постављене у алтернативне фиктивне универзуме инспирисане сајберпанком, стимпанком и дистопијским стилом. Мој уметнички укус обликовала су књижевна дела „Неуромант”, „1984” и „Нови врли свет”. Ипак, рекао бих да је све то почело са Толкиновим класицима „Хобит” и „Господар прстенова”. Снажан утицај на мене имала је и „Бескрајна прича” Михаила Ендеа”, каже Владимир Петковић, уметнички директор тима Adobe Dimension у компанији Adobe и члан Менсе.

Владимир Петковић је компјутерски артист из Србије, рођен 1983. у Нишу. Дипломирао је на Универзитету Метрополитан у Београду на Факултету дигиталних уметности. Истовремено је похађао школу напредне дигиталне уметности Chyron по програму чувене америчке компаније Industrial Light and Magic Џорџа Лукаса, специјализоване за визуелне и специјалне ефекте на филму. Од 2013. године живи и ради у Сан Франциску.

Током дизајнерске каријере учествовао је
у мноштву пројеката, почев од развоја
софтвера и анимираних филмова до видео
игара и визуализације производа. Радио је
у врхунским компанијама као што су Adobe,
Google, Facebook, Oracle, Autodesk, Maxon,
Imagination Studio и другим.

Специјализовао се у различитим областима тродидемензионалне (3D) графике, укључујући моделовање, текстуре, рендеровање и осветљење. Стекао је велико искуство у арт дирекцији, оптимизацији процеса, дизајну корисничких интерфејса (UI/UX), као и у изради идејних концепата. Дизајнирао је главни рекламни пано Oracle-а, домаћина Светске конвенције софтверских компанија 2015. у Сан Франциску.

Владимир Петковић

Током дизајнерске каријере учествовао је у мноштву пројеката, почев од развоја софтвера и анимираних филмова до видео игара и визуализације производа. Радио је у врхунским компанијама као што су Adobe, Google, Facebook, Oracle, Autodesk, Maxon, Imagination Studio и другим. Тренутно је Adobe-у уметнички директор тима Adobe Dimension.

Члан је Менсе, највећег и најстаријег светског удружења особа са коефицијентом интелигенције IQ>149. Хоби су му екстремни спортови и путовања на егзотична места. Велики број његових слика и фотографија тесно је повезан са природним лепотама, али и очувању животне средине.

Међу његовим најпознатијим радовима у области компјутерске уметности значајно место заузимају следеће две слике (урађене помоћу софтвера „Maja” и више других помоћних програма).

Свет на парни погон: Апокалиптичка слика света на парни погон. Слика је увршћена у светску енциклопедију STEAMPUNK GRAPHICS ENCYCLOPEDIA (Graffito Book, London, 2014), посвећену Steampunk покрету у компјутерској уметности (Аутор Владимир Петковић).

Џејкобова посмртна соната: (Аутор Владимир Петковић)

Владимир Петковић ради у мултинационалној ИТ компанији Adobe (изговара се адоби) са седиштем у Сан Хозеу (Калифорнија), која се  бави мултимедијалним и креативним софтвером, од којих су најпознатији Photoshop, Acrobat Reader, Portable Document Format (PDF) и Adobe Creative Cloud. Један од софтверских производа је и Adobe Dimension (претходни назив Project Felix) који омогућује графичким дизајнерима да помоћу компјутера на једноставан начин креирају фотореалистичне слике високог квалитета. Уметнички директор овог пројекта је Владимир Петковић, са којим је Adobe-ов маркетиншки тим водио разговор средином августа 2018. Преносимо у целости овај интервју, који можете наћи на линку https://theblog.adobe.com/marrying-technology-and-art-with-adobe-dimension/.

* * *

ТЕХНОЛОГИЈА И УМЕТНОСТ УЈЕДИЊЕНЕ ПОМОЋУСОФТВЕРАADOBE DIMENSION

Владимир Петковић има више од 15 година искуства у 3D графици. Његова јединствена експертиза обухвата и технологију и графички дизајн који, како објашњава, у великој мери даје карактер његовом раду на и изван Adobe Dimension-a. Разговарали смо o томе какво искуство има у раду на софтверу Dimension , како коришћење овог програма утиче на његов рада и обраду уметничких делаа и шта мисли о непосредним правцима развитка 3D графике у блиској будућности.

Реците нам нешто о својој улози у тиму Dimension.

Ја сам сениор 3D артист у тиму Adobe Dimension, задужен за креирање садржаја апликација, оцену њиховог квалитета и демо тестирање. Такође се бавим израдом промотивних слика које демострирају и истичу особености софтвера Dimension. Осим тога, ове године организујем Dimension радионицу на конвенцији Adobe MAX (https://max.adobe.com/agenda/why-attend/ i https://max.adobe.com/speakers/) у Институту за компјутерски дизајн у Хонг Конгу.

3D сцена креирана помоћу софтвера Dimension (Аутор Владимир Петковић)

Да ли сте одувек желели да радите као уметник?
Искрено, био је то дуг и тежак пут. Најпре сам уписао студије електронике, али сам на средини схватио да заправо желим да се бавим уметничким радом уз помоћ компјутера. Стога сам напустио факултет и кренуо новим путем. Одувек сам волео технологију и компјутере, али сам такође имао склоности ка уметности – покушавам да те две ствари повежем у једно на више начина. Мислим да је у мом случају Dimension одличан спој мојих склоности ка технологији и уметности.

Где налазите инспирацију за своје радове?
Моје креације су обично постављене у алтернативне фиктивне универзуме инспирисане сајберпанком, стимпанком и дистопијским стилом. Мој уметнички укус обликовала су књижевна дела „Неуромант”, „1984” и „Нови врли свет”. Такође ме привлаче јапански аниме филмови, посебно филмови изванредног јапанског ствараоца Хајао Мијазакија и студија Гибли. Ипак, рекао бих да је све то почело са Толкиновим класицима „Хобит” и „Господар прстенова”. Снажан утицај на мене имала је и „Бескрајна прича” Михаила Ендеа.

Изгубљена легенда: Овај рад је експериментална мешавина стила арт деко с почетка 20. века, али са поставком у алтернативној, футуристичкој стварности. Желео сам да испричам причу о легендарном тркачком аутомобилу који је (скоро) заборављен (Аутор Владимир Петковић)

Прича за лаку ноћ: Овај рад је инспирисан фантастичним светом Хајао Мијазакија и неким од мојих омиљених филмова, на пример Spirited Away и Howl’s Moving Castle. Ова слика урађена у резолуцији 7000 x7000 и величине 8×10 метара биће инсталирана као рекламни пано фирме Adobe на новосаграђеном облакодеру у Сан Франциску (Аутор Владимир Петковић)

Како изгледа ваш креативни уметнички процес рада? Како се Dimension уклапа у тај процес?
Сваки концепт слике или дизајна започиње идејом. Затим се идеја реализује коришћењем различитих алата. Неко користи папир и оловку или скицу Photoshop-у. Ја обично користим неку 3D апликацију помоћу које покушавам да израдим целокупну композицију објекта, кадрирање и друге важне елементе који коначно заокружују и дефинишу основну структуру рада на чијој креацији радим.

Ово је заправо први значајан начин на који користим Dimension – да могу брзо да обрадим свој концепт. Иако сам професионални 3D уметник који често комбинује више 3D апликација, користим Dimension јер је врло детерминисан и једноставан за коришћење. Он смањује сложеност посла а максимизира ефикасност израде.

Ова сцена креирана је у 3D коришћењем материјала из архиве Adobe-а и рендерована у софтверу Adobe Dimension (Аутор Владимир Петковић)

Са свим вашим искуством у 3D дизајну, како Dimension доприноси вашој креативности?
Dimension је елегантнији од других 3D софтвера. Он је лак, софистициран и једноставан за рад и даје резултате професионалног квалитета за кратко време. Могуће је поставити сцену за само пар минута не водећи рачуна око техничких детаља – све то програм решава уместо вас. Иако је Dimension једноставан за коришћење, он даје веома добре коначне резултате. На пример, робот на слици доле. Обично није једноставно да се неприметно комбинује фотографска позадина са 3D елементима, неопходно је много деликатног подешавања. У Dimension-у овај задатак је готов у једном једином кораку.

Целокупна ова сцена (са Долином смрти у позадини) је конструисана, осветљена и изрендерована за мање од једног сата у Adobe Dimension (Аутор Владимир Петковић)

 

Шта мислите како ће Dimension утицати на друге ствараоце?
Ја видим Dimension као мост који ће бити у могућности да повеже људе из традиционалних уметничких области, као што су сликари. Они сада имају Dimension који могу да користе не водећи рачуна о техничким аспектима. Они могу да и даље  стварају на свој начин а уз то имају на располарању читав нови спектар могућности. Dimension је одличан алат за графичке дизајнере и уметнике који нису експерти за рад у 3D тако да је он и креиран имајући на уму такве кориснике.

Рад са софтверима за 3D дизајнирање је изазован, али нимало једноставан и захтева доста напора и времена да се савлада. Сада традиционални графички дизајнери и уметници имају овај нов, једноставан алат, који је врло сличан ономе на шта су навикли, као Photoshop или Illustrator. Adobe Dimension им буквално даје нову димензију. Могу га користити на много начина: да визуализују своје апстрактне идеје или чак да га користе као алат за графички дизајн нове генерације, да раде промотивну кампању компаније. Дизајнери могу да визуализују производе или креирају слике робе која и не постоји у реалности, остварујући притом хипер-реалистичне резултате. Једном речју, Adobe Dimension је веома моћан.

Adobe Dimension може помоћи дизајнерима да брзо визуализују брендове, дизајнирају паковања и још пуно тога у 3D (Аутор Владимир Петковић)

Шта мислите у ком правцу ће Dimension утицати на развој 3D моделирања и дизајна следећих пар година? Шта би то могло значити за дизајнере и брендове?
3D технологија је често застрашујућа, углавном због сложености својих алата. Dimension малим, мада елегантним корацима, приближава ову технологију широј публици. Видим уметнике из различитих области који користе предности 3D на неочекиване и оригиналне начине.

Са становишта производње, 3D је најмоћнија појединачна технологија за креативно изражавање уз огромну уштеду времена. Она омогућава репродуковање реалности или чак креирање потпуно „нове реалности” по жељи корисника.

(Извор The Creative Cloud Team ADOBE)

„Галаксија” користи прилику да захвали Владимиру Петковићу који јој је, без икакве накнаде, поклонио неколико својих илустрација (три су већ освануле у електронском издању, а четврта је стављена на насловну страницу првог штампаног броја)

О аутору

Станко Стојиљковић

1 коментар

  • Нека нам Галаксија убудуће представља што више овако даровитих и успешних младих људи из Србије, иако је штета што такви све чешће напуштају нашу земљу. Михаило

Оставите коментар