ЕКСПЛОЗИЈА ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ

РУСКА МИСАО ВОЗИ АУТО

Пробна вожња (Википедија)

Управљање неуромобилом представља сложен и захтеван научно-технички задатак који је поверен истраживачима Научно-истраживачког института Лобачевског из Москве.

На пројекту израде првог руског аутомобила којим ће управљати људске мисли ради Василиј Миронов, истраживач и руководилац лабораторије интелигентних биомехатроних технологија Научно-истраживачког института Лобачевског. Макета аутомобила биће званично представљена јавности на сајму у Москви 13. децембра.

Управљање неуромобилом представља сложен и захтеван научно-технички задатак и тек предстоји његово практично решавање. Оно ће бити подељено у два сегмента.

„У оквиру нашег пројекта биће
представљено потпуно ново,
оригинално решење које интегрише
напредна техничка решења”.
(Василиј Мироново)

„Један од сегмената ће бити мониторинг стања на путу, а други ће утврђивати стање особе која управља возилом посредством система који региструје мождану активност. Управо тај други сегмент је задужен и за ,пренос`, односно ,превод` менталних команди корисника у сигнале за одговарајуће системе превозног средства”, објашњава Миронов за „Спутњик”.

Руски неуромобил (Спутњик)

Важно је нагласити да би то возило најпре могло да буде од користи особама које имају потешкоћа у кретању. Наш саговорник додаје да постоје и одређени ризици у вези са целим тим процесом. Део ризика је повезан са спољном средином попут неке непредвиђене ситуације или несреће на путу изазване учешћем других учесника у саобраћају.

„Осим тога, ти ризици могу бити повезани и са метеоролошким условима који би могли да отежавају рад сензора. Тај сегмент ће бити изучаван у лабораторији уз употребу компјутерске симулације, али и моделирањем у реалности, на полигону”, истиче Миронов.

На питање које би биле предности тог возила у односу на нека слична постојећа возила, иностране производње, руски конструктор објашњава:

„У овом тренутку познато нам је да постоји неколико модела превозних средстава тог типа која се праве у другим државама. Оно што је карактеристично за те моделе јесте употреба стандардних решења и система. Пажња се поклања конструкторским решењима која су више пут ка сајму аутомобила, него што представљају неку конкретну новост.У оквиру нашег пројекта биће представљено потпуно ново, оригинално решење које интегрише напредна техничка решења.”

Наш саговорник додаје да је у овој фази реализације пројекта тешко и незахвално говорити да ли постоје планови за излазак на страна тржишта и да је сад првенствени задатак да се производ финализира и да успешно стартује на руском тржишту.

(Извор Спутњик)

О аутору

Станко Стојиљковић

Оставите коментар