МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ДВА МИЛИОНА КИЛОМЕТАРА

217 pregleda

Кинеске батерије за електрична возила, па и за Tesla model 3 sedane.

Батерије у уређајима губе на својим перформансама током времена. То је случај и у електричним аутомобилима, само што је код њих много теже заменити батерије него у неким мањим уређајима (телефонима, на пример). Зато произвођачи батерија улажу много напора да развију батерије чији ће век трајања бити дуготрајнији.

Данашње батерије у електричним возилима издржавају нешто преко 300.000 километара. Стога ова нова технологија представља велики квалитативни скок.

Изгледа да је најдаље у том развоју отишла компанија Contemporary Amperex Technology Co. Ltd, која је највећи светски произођач батерија за електрична возила. Она тврди да њихове нове батеријске ћелије могу да издрже скоро два милиона километара, а да им је век трајања 16 година. Наравно, ово се односи на укупну километражу и на укупан век трајања, а не на једно пуњење.

Данашње батерије у електричним возилима издржавају нешто преко 300.000 километара. Стога ова нова технологија представља велики квалитативни скок. Ако се узме у обзир да просечан возач годишње пређе око 20.000 километара, јасно је да ће нове батерије бити далеко од краја свог животног века када се власник одлучи да замени ауто.

Произвођач није дао детаље на који начин је успео да произведе ове дуготрајне батерије. Иначе, Илон Маск је одлучио да се ове батерије уграђују у будуће Тesla Model 3 sedane који ће се производити у Теслиној фабрици у Kини. До сада се Тесла ослањала на Panasonic и LG батерије. Contemporary Amperex Technology је већ спремна за масовну производњу ових батерија, а њихова цена ће бити само 10 процената виша од цене стандардних батерија.

Иако су батерије најскупљи део електричног аутомобила, постоји оправданост за њихову употребу. Чињеница да оне неће морати да се мењају током експлоатације аутомобила, па чак и да ће моћи да се из старог аутомобила пребаце у нови, значајно ће смањити цену одржавања постојећих и цену нових електричних аутомобила.

(Извор PC press)

О аутору

administrator

Оставите коментар