ДИГИТАЛНИ ДОМОРОЦИ

ДОБИТНИЦИ И ГУБИТНИЦИ

Pixabay

Када је у питању технологија, 2020. година је била без преседана. Стримовали смо, чули се преко Зума, наручивали смо намирнице преко интернета и правили смо виртуелна села, све упркос мањку лаптопова за рад и учење од куће. Ево главних победника и губитника из света технологије за протеклу 2020. годину.

Листу започињемо с губитницима:

1. Виртуелна стварност

Пандемија је пружила јединствену шансу да се виртуелна стварност истакне као нови ниво ескапизма за свет заглављен код куће. Уз помоћ посебних слушалица, наочара и рукавица, ова технологија омогућава кориснику да у потпуности утоне у тродимензионалну виртуелну стварност, што делује као одлична ствар за некога ко не може да напусти дом.

Ипак, људи су се пре окренули већ познатим, приступачним играма и технологијама које већ знају да користе. Неколицина су полетели да потроши неколико стотина долара на незграпне ВР наочаре и покушају да се некако снађу с новим, непознатим софтвером. Уз то, ниједна видео-игра која користи виртуелну стварност није значајно добила на популарности, те је ова технологија још једном пропустила шансу да се пробије на тржишту.

2. Истинитост садржаја на мрежама

За време председничких избора у САД,могли смо на практично свакој друштвеној мрежи да видимо информативне налепнице о истинитости садржаја који читамо. ФејсбукТвитер,Инстаграм, па и Јутјуб обећали су пред изборе да ће радити на сузбијању дезинформација везаних за изборе, од неоснованих оптужби за крађу гласова до преурањених проглашавања победе неког од кандидата.

Ово сузбијање углавном се свело на банере у дну твитова, фотографија и снимака. „Неке или све иинформације у овом твиту могу бити оспорене или обмањујуће, пише у многим налепницама на дну твитова америчког председника Доналда Трампа. Ипак, многи стручњаци проценили су да су се ове налепнице „на крају показале неефикасним, како се изразила Џенифер Григил, професор на Универзитету у Сиракузи и стручњак за друштвене мреже.

3. Квиби

Пре мање од годину дана, Квиби је ступио на сцену у великом стилу са шареном рекламом за време америчког „Супер боула. Ова реклама постављала је питање: Шта је то Квиби? Многи и даље нису сигурни. То је скраћеница за „uick bites (ситни залогаји). Ова компанија успела је да сакупи преко 1,75 милијарди долара од инвеститора, међу којима су се нашли и џинови као што су „Дизни и „Вијаком.

Ипак, овај стриминг сервис се помучио да скупи гледаоце, с обзиром да је интернет препун кратких снимака, а многи људи су због пандемије ковида-19 проводили много времена код куће. У октобру је најављено да се компанија гаси, што је свега неколико месеци након покретања у априлу.

4. Убер и Лифт

Ови сервиси за превоз су покушавали да докажу да могу да буду профитабилни када их је пандемија потпуно покосила – људи који морају да седе код куће неће тражити превоз колима. Убер је у мају отпустио 3.700 људи, око 14 одсто укупне радне снаге, а из Лифта су, такође, најављена отпуштања.

И даље има наде. Лифт очекује да ће крајем 2021. остварити свој први профитабилан квартал, након значајног смањења цена и свеобухватног реструктуирања.

5. Тик-Ток

Упркос томе што је у Индији забрањена, делује да ће ова популарна апликација надживети мандат председника Доналда Трампа и његов покушај да је забрани законом. Федерални судија САД је почетком месеца блокирао могућу забрану, што означава досад највећи правни губитак владе у борби против ове кинеске апликације. У октобру је други федерални судија одложио гашење апликације за америчке кориснике заказано за новембар.

Новозабрани председник Џо Бајден спомињао је забринутост у вези с Тик-Током, али није извесно да ли ће наставити борбу за његову забрану од претходне власти.

Победници у 2020.години:

1. Нинтендо „свич

Иако су ове године и „Икс-бокс и „Плејстешн избацили нове, дуго очекиване конзоле, Нинтендова конзола „свич се ипак показала најбољом. „Свич се веома брзо продаје откако је изашао 2017. године, а популарност му је порасла још више након што је Нинтендо избацио „двич лајт 2019. године. У марту ове године постало је практично немогуће купити „свич. У очајничкој потрази потрошача за забавом од куће, ова конзола распродата је невероватном брзином. Додатну предност „свичу дала је нова видео-игра за ову конзолу, Animal Crossing: New Horizons, објављена 20. марта.

Према подацима из Нинтенда, до сада је у свету продато 26 милиона примерака ове игре, а према подацима Групе НПД, „свич је најпродаванија конзола у САД већ 24 месеци заредом.

2. Зум

Скоро свака платформа за видео конференције доживела је процват ове године, од тимса из „Мајкрософта до Вебекса. Али само једна је постала практично синоним за видео позив. Пре пандемије, компанија „Зум видео комуникације била је релативно непозната. Међутим, њихов производ је масовно заживео за време пандемије, захваљујући томе што се једноставно користи. У почетку је било проблема, пре свега са безбедношћу видео-позива. Након након реорганизације безбедносних система, зум је показао да је најпопуларнија платформа за рад и наставу од куће.

3. Произвођачи рачунара

Након тешкоћа почетком године због непредвиђених кашњења у набавкама, индустрија кућних рачунара нашла се пред огромном потражњом за уређајима који су постали неопходни за рад и наставу од куће. Пандемија је испрва представљала огромну препреку произвођачима због масовног затварања фабрика делова широм света, што је изазвало велики застој у продаји у прва три месеца године. Од тада ова индустрија доживљава бум.

Према компанији за истраживање тржишта „Гартнер, период од јула до септембра био је посебно повољан, па је ова индустрија доживела највећи пораст у протеклој деценији.

4. Онлајн продаја

Највећи онлајн продавац на свету, „Амазон, убраја се међу малобројне компаније које су доживеле процват за време пандемије. Многи су се окренули „Амазону за набавку намирница, залиха и осталих потрепштина, што је овој компанији обезбедило рекордан профит у периоду од априла до јуна, упркос трошку од четири милијарде долара на исплату бонуса и прековременог рада, и на куповину средстава за чишћење.

Није само „Амазон профитирао. Пандемија је додатно убрзала масовни прелазак на онлајн куповину, што је тренд за који стручњаци очекују да ће се наставити и када вакцине постану нашироко доступне. А захваљујући свесном труду потрошача да подрже локалне мале продавце, „Адоб аналитика показала је раст од 349 одсто за средња и мања предузећа у зимском периоду.

(Извор РТС)

О аутору

Stanko

Оставите коментар