МЕЂУ ИЗМЕЂУ

ТЕСЛИН ЕЛЕКТРОМОБИЛ

786 pregleda

Први електромобил направио Тесла, планирано напајање – бежично и бесплатно.

Најстарији аутомобил на електрични погон направио је наш научник Никола Тесла уз помоћ рођака Саве, који је у Америку дошао да прави аутомобиле с бензинским мотором. Прича није имала крај у серијској производњи јер Теслу нису баш интересовали аутомобили, али производ те сарадње је аутомобил, који је још 1931. године достигао брзину од 145 километара на час, мада је Тесла хтео да иде и до 192 километра на час.

Давне 1930. године, Никола Тесла је замолио свог нећака Петра Саву да дође из Европе у Њујорк. Затим су почели да припремају Теслину опрему. У хотелској соби српски геније саставио је уређај. Донео је 12 посебних вакуумских цеви у ковчегу налик на кутију. Цеви су биле прикључене на уређај који се налазио у кућишту димензија 61 x 30,5 x 15 сантиметара. Није било ништа веће од краткоталасне радио-станице. Кад су се вратили до експерименталног аутомобила, ставили су кутију на унапред припремљено место испод плоче са инструментима на страни сувозача. Тајанствени Тесла није објаснио улогу бројчаника

Тесла је угурао две контактне шипке и погледао на волтметар. „Сада имамо напајање, објавио је, дајући кључеве за паљење мотора свом нећаку. На плочи са инструментима били су додатни бројчаници који су показивали вредности које Тесла није хтео да објасни. „Тесла је увек био тајанствен и загонетан, никада до краја није објашњавао своје принципе рада, али његов аутомобил требало је да се напаја из етра и да његова енергија буде буквално непрекидна, наравно и бесплатна, што у капитализму није имало сврхе, каже амерички историчар Џон Смит. На захтев свог ујака, Саво је укључио мотор. „Мотор је сада у покрету, потврдио је Тесла. Саво није чуо никакав звук. Убацио је у брзину, притиснуо папучицу гаса и извео аутомобил из гараже. Петар Саво је тога дана дуго возио овај аутомобил без горива, 80 километара по Бафалу и околини.

„Сличне моторе веће снаге Тесла је спремао за бродове и возове који би се напајали преко његових специјалних антена, али очигледно, лоби новца појео је конструтора из Смиљана, али не треба да чуди што је Илон Маск својој компанији дао име Тесла”, објашњава руски ауто-блогер Владимир Шавченко. Тесла је признао да је његов уређај самопредајник за загонетно зрачење, које долази из етра, и које је доступно у неограниченим количинама. „Човечанство би требало да буде врло захвално на његовом постојању”, замишљено је рекао. Током наредних осам дана, и Тесла и Саво тестирали су Pierce-Arrow по граду и околини, од брзине пужа до 145 километара на сат.

(Извор РТС)

О аутору

administrator

Оставите коментар