Komercijalni avioni nisu poznati po naprednoj tehnologiji jer su uglavnom ostali isti desetlećima, no novi dizajn privlači pažnju, posebno zato što je cilj avioindustrije da smanji potrošnju goriva i emisiju ugljenika. Koncept novog aviona je nedavno predstavila kompanija SE Aeronautics, a njen pristup dizajnu je neobičan jer avion ima tri para krila, dvostruka repna krilca i dva stražnja motora.
Radi se o prototipu SE200, avionu koji može primiti 264 putnika, a koji će trošiti 70 posto manje goriva od drugih aviona slične veličine. Moći će leteti 16.900 kilometara bez potrebe za sletanjem, a njegova maksimalna brzina iznosiće nešto više od 1.110 kilometara na sat. Ova brzina je veća u odnosu na brzinu aviona iz iste klase. Takođe, dodatni par krila stvara veći uzgon, što rezultira kraćim poletanjem i sletanjem, a time je omogućeno i korišćenje manjih aerodroma.
Novi avion neće imati gorivo u krilima, zbog čega su se dizajneri mogli fokusirati na tanji i aerodinamičniji dizajn. Gorivo će se u ovom slučaju nalaziti u spremniku iznad trupa. Prototip ima integrisanu strukturu iz jednog dela koja će biti čvršća i sigurnija od postojeće koja se raspada u slučaju nesreće jer je sastavljena iz delova. Osim toga, korišćenje kompozitnih materijala će učiniti avion jednim od najštedljivijih, a njegov životni vek će trajati 50 godina.
Proizvodnja aviona će biti dvostruko brža, a direktor kompanije SE Aeronautics, Tajler Metjus, rekao je da će koncept uneti revoluciju u avioindustriju. U proteklom periodu je predstavljeno nekoliko različitih koncepata aviona fokusiranih na ekonomičnost, a među njima je avion Fluing-V razvijen da bude štedljiv, da može primiti 314 putnika i da ima velik domet.
(Izvor Kliks)