MEĐU IZMEĐU

TROKRILNI MANJE TROŠI

183 pregleda

Komercijalni avioni nisu poznati po naprednoj tehnologiji jer su uglavnom ostali isti desetlećima, no novi dizajn privlači pažnju, posebno zato što je cilj avioindustrije da smanji potrošnju goriva i emisiju ugljenika.Koncept novog aviona je nedavno predstavila kompanija SE Aeronautics, a njen pristup dizajnu je neobičan jer avion ima tri para krila, dvostruka repna krilca i dva stražnja motora.

Radi se o prototipu SE200, avionu koji može primiti 264 putnika, a koji će trošiti 70 posto manje goriva od drugih aviona slične veličine. Moći će leteti 16.900 kilometara bez potrebe za sletanjem, a njegova maksimalna brzina iznosiće nešto više od 1.110 kilometara na sat. Ova brzina je veća u odnosu na brzinu aviona iz iste klase. Takođe, dodatni par krila stvara veći uzgon, što rezultira kraćim poletanjem i sletanjem, a time je omogućeno i korišćenje manjih aerodroma.

Novi avion neće imati gorivo u krilima, zbog čega su se dizajneri mogli fokusirati na tanji i aerodinamičniji dizajn. Gorivo će se u ovom slučaju nalaziti u spremniku iznad trupa. Prototip ima integrisanu strukturu iz jednog dela koja će biti čvršća i sigurnija od postojeće koja se raspada u slučaju nesreće jer je sastavljena iz delova.Osim toga, korišćenje kompozitnih materijala će učiniti avion jednim od najštedljivijih, a njegov životni vek će trajati 50 godina.

Proizvodnja aviona će biti dvostruko brža, a direktor kompanije SE Aeronautics, Tajler Metjus, rekao je da će koncept uneti revoluciju u avioindustriju.U proteklom periodu je predstavljeno nekoliko različitih koncepata aviona fokusiranih na ekonomičnost, a među njima je avion Fluing-V razvijen da bude štedljiv, da može primiti 314 putnika i da ima velik domet.

(Izvor Kliks)

O autoru

administrator

Ostavite komentar