LESTVICE ŽIVOTA

SPAVAJTE GOLI, TELO VOLI

162 pregleda
Pixabay

Voleli ili mrzeli, spavanje bez odeće je nova vrsta opuštanja. Ne samo da imate manje veša za pranje, već i skidanje same pidžame može učiniti čuda za vaše zdravlje. Iako ćete se u početku možda osećati neobično, to vam, zapravo, može podići samopouzdanje i pomoći da izgledate bolje.

Ne postoji pravi ili pogrešan način da se spremite za spavanje – sve je stvar preferencija. I dok golotinja neće čudesno izlečiti sve vaše nevolje sa spavanjem, stručnjaci kažu da postoje neke skromne prednosti odlaska u prirodu, piše Popular Science, a prenosi N1 Zagreb.

Mlađa koža

Džejms Voker, medicinski savetnik za zdravstvenu platformu Welzo, kaže da spavanje bez odeće vašoj koži daje priliku da diše, što omogućuje bolji protok vazduha. Objašnjava da odeća, posebno uska, može ograničiti cirkulaciju krvi, što otežava koži dotok vitamina i minerala potrebnih za proizvodnju kolagena. Određeni materijali, takođe, mogu povećati nelagodu u krevetu.

Aditia Kašjap Mišra, stručnjakinja za seksualne veze za Lustyboy, podseća da sintetička vlakna poput spandexa i najlona zadržavaju vlagu u koži – dodatna toplota može otežati da zaspite. Druge sintetičke tkanine i pidžame s obojenim pamukom mogu izazvati iritaciju kože i akne zbog trljanja.Prevrtanje i okretanje zbog nošenja pogrešne odeće može uticati na kvalitet sna i kožu. Telo stvara kolagen tokom sna, što je neophodno za nežniju i mlađu kožu. Istraživanja pokazuju da spavanje manje od preporučenih sedam sati za odrasle ubrzava starenje kože i usporava oporavak oštećenja uzrokovanih suncem.

Hlađenje za telo

Kao što možete očekivati, spavanje sa nepokrivenom kožom pomaže da se reguliše temperaturu noću, naglašava Voker. Pad telesne temperature može sprečiti pregrevanje – što je prava briga leti i na mestima gde zime gotovo da i nema. Istraživanja pokazuju da osećaj ekstremne vrućine noću povećava budnost. Čak i ako uspete malo da zatvorite oči, to će verovatno biti manje oporavljajuće s kraćim ciklusima sporotalasnog i REM spavanja.

S druge strane, osećaj hladnoće, takođe, može pomoći da brže zaspite. Telesna temperatura je usklađena s ciklusima svetlo-tama napolju; obično pada kad sunce zađe. Niža telesna temperatura zbog golog spavanja govori vašem biološkom satu da je vreme da se isključi.

Manje infekcija

Gljivice i bakterije uspevaju u toplim i vlažnim područjima kao što je genitalno. Mišra objašnjava da zarobljen znoj iz odeće koja upija vlagu povećava rizik od gomilanja mikroorganizama, a rezultat su gljivične infekcije i svrab. Druga tegoba, isto tako, može nastati zbog stalnog trenja odeće. Skidanje načisto omogućiće veću cirkulaciju vazduha i sprečiti pregrevanje intimnih delova.

Bolja intimnost

Kontakt koža na kožu među partnerima može ojačati njihove odnose. Istraživanje pokazuje da dodirivanje kože odraslih osoba oslobađa hormon ljubavi” koji se zove oksitocin. Ova hemikalija smanjuje stres i podstiče otvorenost i društveno povezivanje s drugima. Jedna američka marketinška anketa na više od 1.000 odraslih pokazala je da je 57 odsto parova koji redovno dremaju goli srećno u poređenju s 48 odsto onih koji nose pidžame.

Navikavanje na otkrivanje svega pred partnerom može sprečiti samosvest o tome kako izgledate u krevetu. Mišra ističe da je to veliki lek za stres, a dodatno opuštanje može vam da bolje spavate.Šta ako, ipak, želite da spavate u odeći?Ako još niste uvereni u golišavo spavanje, postoje drugi načini da poboljšate san. Izbegavajte usku odeću koja ograničava kretanje, iritira kožu ili na drugi način uzrokuje nelagodu. Džejms Voker preporučuje da na idete idete u širokim i prozračnim tkaninama poput pamuka ili bambusa ili u prevelikoj majici i kratkim nogavicama da izbegnete pregrevanje.

Nema ničeg loše u tome da navučete par čarapa, dodaje on. Neki to smatraju korisnim u održavanju stopala toplima, posebno u hladnijim godišnjim dobima. Ali upozorava da čarape ne budu preuske jer mogu ometati cirkulaciju.Bez obzira idete li u krevet goli ili u odeveni, uvek bi trebalo ukloniti šminku i sav teški nakit. Dremanje sa šminkom može začepiti pore i izazvati bubuljice.

Najbolje je temeljno očistiti lice pre spavanja da koža diše i regeneriše se”, savetuje Voker.Osim toga, ležanje s debelim ogrlicama, narukvicama i drugim nakitom može biti bolno i čak može ostaviti ogrebotine na koži.Konačno, ključ je dati prednost udobnosti i odabrati odeću za spavanje koja omogućuje optimalno opuštanje”, zaključuje Voker.Uvek je dobra ideja slušati svoje telo i osećati se ugodno i opušteno u snu.”

(N1)

O autoru

administrator

Ostavite komentar